Nekromanti Eksem

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Jag är Eksem, ibland förkortat XM.

Jag har varit medlem här hela mitt vuxna liv och för det mesta varit väldigt aktiv på ett eller annat sätt och försöker särskilt att närvara så ofta jag kan på Away From Keyboard-aktiviteter såsom spelträffar och forumöl. Så jag har en lite väl personlig relation till det här forumet på gott och ont. Alla spelgrupper jag spelar med har vuxit fram via rollspel.nu

Förut hade jag åsikter om hur andra gör saker, men det tror jag att jag har vuxit ifrån.

Just nu skriver jag inte supermycket eller särskilt intressant i forumet, men hänger i chatten (eller vrållådan, som den heter) typ dagligen.

Jag brukade vara ett BRP-fan som blev ett indie-fan som blev någon som uteslutande spelar olika versioner av Dungeons and Dragons. Jag har ärligt talat ingen aning om hur det gick till. Just nu är jag väl ganska representativ för Old School-spelandet, i att jag bara spelar mega dungeons med gamla D&D-regler. Jag gillar allra mest pulpig, gonzo och allmänt knarkiga scientification/fantasy-hybrider (dinosaurier, robotar, wizards, cthulhu).

I övrigt är jag multinörd som spelar Magic och Warhammer, läser manga och Batman, spelar japanska tevespel och allt gör typ allt annat som är nördigt.

Jag jobbar med webb och älskar javascript.
 
Top