Nekromanti Ehum? Godmorgon!

Maxwan

Swordsman
Joined
26 Jun 2000
Messages
622
Location
Skövde
Jag citerar vad jag ser när jag klickar på Codex i meny'n:

<I>Sveriges största tidning om hobbyspel bevakar allt intressant som händer inom film, musik, datspel, rollspel, samlarkortspel och liknande.

Codex finner du där du köper rollspel samt i Press-Stops butiker och Pressbyråerna.

Se till att tycka till om Codex 006 så att redaktionen vet vad ni tycker är bra och dåligt.

Leta efter din närmaste Interpress-återförsäljare av Codex.</I>

Detta skrevs för länge sen till Codex nummer 6.
I infot står även det något sent uppdaterade:

<I>Namn: Codex
Typ: Rollspelstidning
Utgivning: 6 nr/år
Pris: 19Kr
Årsprenumeration: 110Kr</I>

Antingen är det något <B>grovt</B> fel på min browser, eller så är det bara att konstatera det faktum att denna sektionen inte uppdaterats på <B><U>lääännngggeee</U></B>... jag måste faktiskt säga att jag tycker detta är lite dåligt. Det skulle ta mig högst 5 minuter att scanna in en ny bild på codex och lägga ut den. Att skriva ett nytt fyll-i-formulär skulle inte ta mycket längre tid heller. Jag tvivlar inte på att det tar längre tid för er, så varför fixar ingen det? Jag har faktiskt klagat på detta innan när nummer 4 var kvar för länge. Då verkade det som ni fick tummen ur och fixade det. Hoppas ni gör det denna gång också.

Mac - fattar inte varför?
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Det finns massvis med saker att ordna med hemsidorna och bara alla standard-saker som vi måste ta hand om (svara på mail, hålla koll på forumen, serva servern osv) tar en hel del tid. Sen ska man försöka få upp nya saker också, och fixa inför kommande saker med mera, med mera. Utöver detta får jag info om tidningen långt efter att den borde komma upp och enbart efter att ha tjatat om det flera gånger. Vilket resulterar i att infon inte dyker upp när jag har tid över och då hamnar den väldigt lätt i glömska. Jag har också försökt få hjälp genom att fråga efter det här på forumet, vilket inte heller givit något.

För övrigt är din tidsuppskattning helt uppåt väggarna. Att scanna in en bild är inte bara att lägga den i scannern och trycka på scanna in, det är mycket mer än så. Man måste ställa in värden så de blir bra, man måste skala om bilden i några olika storlekar till webben, bilderna måste justeras så de tar så liten plats som möjligt. Därefter måste bilderna laddas upp på servern och sidan skrivas om så att det nya finns med, sen måste även den laddas upp. Sen har du sidan med frågor, det är en hel bunt frågor och en ganska jobbig tabell som allting ligger i, att ta reda på namnet på alla artiklar och skriva in dem tar längre än några minuter. Det lär nog snarare ta 20-30 minuter, inräknat att leta reda på alla artiklar, skriva in dem, få till en bra tabell, testa så att det fungerar osv.

För övrigt får du hemskt gärna göra jobbet, jag kan ge dig tillgång till att ändra sidorna samt all info som behövs för nummer 7 (tror jag det är jag fått info om senast).

MVH Olle Johansson
Webchef, www.rollspel.nu
 

Maxwan

Swordsman
Joined
26 Jun 2000
Messages
622
Location
Skövde
Det var inte meningen att jag skulle verka tyken. Du har rätt i att det inte tar 5 minuter, men även om det skulle ta 2-3 timmar anser jag att det är en mycket kort tidsrymd. Om det tar så kort tid som 20-30 minuter så (ursäkta mig, jag menar inte att vara tyken även fast det låter så) tycker jag att det är <U>mycket</U> konstigt att ingen av de 7 (det finns väl 7 pers på redaktionen här om jag inte missminner mig) har tagit sig tid att göra iordning sektionen (för övrigt den sektion som ligger högst upp på listan) det senaste halvåret. Jag, liksom säkert många andra, skulle kunna ta mig tid att fixa det. Jag har inget direkt att göra nu på sommarlovet när jag inte jobbar så varför inte. Säg bara vad jag ska göra så fixar det sig... jag kan fixa alla nummer från 1 tom 9 om så behövs. Alltså, om det bara gäller att scanna och lägga ut lite frågor samt bakrundsfakta om nummmmret.

Mac
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Tänk att en sak att göra med siten tar 2-3 timmar, tänk dig sedan att det finns hundratals, kanske även tusentals saker att göra. Tänk dig sedan att alla som jobbar med sidan inte gör det för att de har det som jobb, utan för att de är glada idioter som gör något för andra utan att få något för det. Vi har till och med betalat pengar för att kunna hålla igång webbplatsen. Det görs även på fritiden, så det är inte alltid det finns tid att göra saker, och saker som går snabbt att göra blir prioriterat eftersom dem kan man göra när man har väldigt lite tid över. Jag tror du skulle bli rädd om du visste hur mycket tid jag personligen lägger ner på den här webbplatsen och visste hur mycket jag har investerat i den, både vad gäller pengar och andra resurser. För allt detta har jag personligen fått, in alles, tre stycken reklam-tishor. Övriga inom redaktionen har också lagt ner massvis med jobb och en del pengar och de har inte heller fått något mer än någon reklam-tisha.

Jag har, som jag skrev i förra inlägget, försökt fått andra att hjälpa till med just Codex-biten men har fått en person som hjälpte till en gång, i övrigt har jag inte fått en enda som ens frågat hur mkt jobb det skulle innebära. Nu skickar jag över det jag har till dig så kan du få uppdatera det som finns, sen kommer vi lösa det på annat sätt i framtiden.

MVH Olle Johansson
Webchef, www.rollspel.nu
 

Maxwan

Swordsman
Joined
26 Jun 2000
Messages
622
Location
Skövde
Re: Okej då!

Okej då jag förstår ditt resonemang!
Jag förstår att du lägger ner både tid och pengar på sidan. Och det är givetvis en helt mängd folk som uppskattar. Tänk bara på att det står www.rollspel.nu på en tidning som trycks i 25000 exemplar. Nu har jag inte tillgång till någon räknare men det måste väl besöka minst 10000 pers per dag eller? Så visst är det folk som uppskattar ditt arbete. Du säger även det att det finns hundratals saker att göra med sidan. Det stämmer nog. Man kan alltid hålla på att förbättra sidor hur mycket som helst. Fast vissa saker ska man prioritera, därför påpekade jag det om Codexsektionen. Eftersom du inte har tid (jag förstår dig, jag gör mycket på fritiden också, samt jobbar från 0700 till 1630 mån-lör) så kan jag hjälpa till ja, bara för att få se det bli gjort. Nu säger jag inte att jag fixar detta på 2-3 timmar. Det kommer ta längre tid, om det ska bli bra gjort och i fall jag ska fatta vad som ska fixas. Om jag spenderar några dar så kanske jag blir klar vad vet jag. Sen får man ju räkna in att jag är helt usel på att hålla deadlines också.

Mac
 
Top