Nekromanti Egypten

Amphysvena

Veteran
Joined
6 Feb 2001
Messages
103
Location
Uppsala
Nån som känner till nåt rollspel som utspelar sig i det gamla Egypten? Och isåfall var man kan få tag i det.
Tack på förfot.

"Elen Sila Lúmenn Omentielmo/Avenderiel
 

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
GURPS har en bok. Jag vet inte om den är ngt att ha iaf. Men de brukar ha bra böcker så jag skulle tipsa dig om den faktiskt.

mvh
/joakim kalcidis
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Gary Gygax's Dangerous Journeys - Mythus hade ett litet Egypten tema. Tyvärr så gav Gary ut det genom GDW, och det gjorde att TSR gick i höjden och stämde GDW vilket i sin tur gjorde att GDW och "Dangerous Journeys" lades ner.

/Honken

--
Reality is for those who lack Imagination.
-The Shadowrun Matrix Book.
 

Amphysvena

Veteran
Joined
6 Feb 2001
Messages
103
Location
Uppsala
Får kolla up det. Tack. I värsta fall får jag väl sätta mig ner och göra ett eget.

"Elen Sila Lúmenn Omentielmo/Avenderiel
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Jag funderade på att göra ett, men eftersom jag redan är överrumplad med projekt är det inte säkert att det blir något.

In Nomini Patri, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Det gjordes ett som hette Valley of the Pharaohs för en massa år sedan, men det är nog rätt dödfött att försöka få tag på idag (och enligt den ende jag träffat som ägt det så bestod det till största delen av kartor). Att skaffa det tidigare nämnda GURPS Egypt är förmodligen den bästa varianten.

--
Åke
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
"och enligt den ende jag träffat som ägt det så bestod det till största delen av kartor"
Jupp. Spelet inuti innehåller en del intressanta grejer, men är bara marginellt spelbart. Det GÅR att spela, dock.

Kartorna är dock suveräna. Man får realistiska dungeons för ett helt liv! ;-)

Nightowl, har VotP, undrar om han är den Rosen refererar till...

We're damned if we do.
We're damned if we don't.
So let's DO it, dammit!
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
I spelet Nephilim kan man ha haft en inkarnation under någon epok från Egypten. Men spelet utspelar sig tyvärr i nutid.

"When the DM laughs it is already to late"
 
Top