Nekromanti Egotripp

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Tjena!

Jag är Markus Borbely, 25 år gammal, i sluttampen på civing data. Har spelat rollspel i cirka 10 år. Spelat mycket: Neotech och Mage, samt mitt eget. Spelar även datorspel, favoriten just nu (eller när jag får ordning på mitt grafikkort) Mechwarrior 4. Fanatisk anhängare av mechar, robotar och maskiner (Don't send a human to do a machines job).

Har skrivit två konventsscenarion med min kumpan Anders Berg. Det första till neotech heter "Maximum Override" spelades för några år sedan på Borås. Det andra "Tequila sunrise" var inte specificerat till neotech även om världen var ganska lik, spelades på Gothcon iår. Vi har även något nytt på gång (men det är hemligstämplat).

En av mina hobbies är 3Dgrafik. Titta gärna in i mitt gallery:
<A HREF="http://elfwood.lysator.liu.se/zone/m/i/mib/mib.html" target="_new">http://elfwood.lysator.liu.se/zone/m/i/mib/mib.html</A> En ide jag har är att få tag på folk som skriver konventsscenarion och göra artiklar om dem (Till exempel mig och Anders :).

/Markus Borbely


Snow
Dead, but still walking around
 

Mmm

Swordsman
Joined
7 Feb 2000
Messages
623
Location
Månen
En sån artikel tror jag skulle vara uppskattad. Kanske med vinklingen 'Hur man skriver äventyr för en kväll'

Det kanske inte finns så mycket människor out-there som skriver just konventsävsntyr, men jag vet att det finns en massa människor (som jag själv) som inte får tillfälle att spela så ofta. Hur beter man sig då för att skriva ett äventyr som man kan spela på en kväll. Om bara tillfälle ges till spel två tre gånger om året är det ju svårt att hålla igång stora kampanjer. Kul idé ...

 
Joined
8 Dec 2000
Messages
5
Perfekt! Det vore bra att ha typ en lathund för att göra ett snabbt och kul äventyr! Det är inte många som spelar rollspel och dem flesta som gör det spelar inte så ofta så att skriva en artikel om hur man gör detta är om det blir riktigt bra ovärdeligt för många ensamma själar i natten!
 
Top