Eget forum för Troubleshooters?

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,000
Location
Umeå
Kan man inte lägga upp forumsöverskridande prefix för spel, som Nekromanti? Problemet med när spel får egna forum är att de flesta snabbt bli ganska döda.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,535
Location
Rissne
…är det inte redan kutym att skriva namnet på spelet man pratar om när man skriver nya trådar? Så typ "[Troubleshooters] Stats för Marsupilami?" Så har jag gjort i ganska många år iaf, och jag har sett andra göra det också.

Spels egna forum tenderar att, precis som Zire skriver, vara rätt döda. Detsamma gäller spelföretagens egna forum rent generellt, upplever jag det som.

Vill man då hitta allt om Troubleshooters så går man till https://www.rollspel.nu/search/?type=post och skriver in "Troubleshooters" och söker, tänker jag. Eller?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,902
Location
Ludvika
En talande titel har alltid varit A och O i min mening. Även om det finns de som inte verkar hålla med mig.

Men även jag som överhuvudtaget inte brytt mig om Troubleshooters lyckades identifiera 100% av alla troubleshooterstrådar under helmgastforumet från det senaste året:

1659047084472.png
 

Oscar Silferstjerna

Punk på farfars vis
Joined
28 Nov 2006
Messages
2,401
Location
Nirvana
Helmgasts andra spel har egna forum på den här plattformen. Jag antar att det är därför ett Troubleshooters-forum efterfrågas. Hur mycket trafik det skulle bli på ett sådant forum har jag ingen aning om. Kanske inte så mycket. Ett sätt att ge det mer liv skulle faktiskt, okonventionellt nog (?), kunna vara att börja med tio planerade trådstarter med någon typ av engagerande ämnen. Hur det funkar på sikt är en annan femma, särskilt med tanke på att det här är ett spel som väl aldrig (?) kommer i svensk översättning.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,860
Location
Marjura
Plus att Helmgast länkar till rollspel.nus forum från sin hemsida. Iofs så behövs det nog snarare ett forum på engelska för spelet.
 
Top