Nekromanti Effekt- och skadetärningar

Hauskatze

Veteran
Joined
18 Nov 2017
Messages
14
Jag har ett minne av att jag läst någonstans, om de var på forum, officiel bok etc, att man endast får ha två stycken effekt/skade tärningar och att alla extra tärningar sedan bara ökar effekten på tärningarna. Är det någon som kan bekräfta detta eller om det är en husregel som jag har plockat med mig från någonstans?
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,210
Det känner jag inte igen. Det är nog en husregel. Tärningshöjningar efter T12 ger +1, det är det enda jag kommer på är som är i närheten av det du säger.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,130
Jag tror också att det är en husregel för att inte skadan eller rustningen ska bli alltför hög.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,361
Det är en husregel som bla vår grupp kör med. Den har beskrivits några gånger här på forumet.

Edit: Här är vår variant.
Vapnet behåller sin vanliga skadetärning (och förmågor som ökar dess storlek, som sköldkamp och liknande). Varje bonustärning utöver den första ökar bonustärningens storlek med ett steg (eller fler om det är en större tärning, en T6 ger två steg helt enkelt).

Exempel 1: 1T8+T6+2T4 blir istället 1T8+1T10.
Exempel 2: 1T6+1+3T4 blir istället 1T6+1T8+1
Exempel 3: 1T10+6T4 blir istället 1T10+1T12+1
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,000
Hauskatze;n321456 said:
Jag har ett minne av att jag läst någonstans, om de var på forum, officiel bok etc, att man endast får ha två stycken effekt/skade tärningar och att alla extra tärningar sedan bara ökar effekten på tärningarna. Är det någon som kan bekräfta detta eller om det är en husregel som jag har plockat med mig från någonstans?
Låter som en bra regel... :cool:
 
Top