Nekromanti "Easel binder"- stafflipärm?

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Så jag blev precis nyss medveten om något jag inte hört talas om förut: easel binders.

Det här är alltså en pärm, där man kan vika en del av ryggen så den står upp av sig själv i en bekväm läsvinkel. Aldrig hört talas om detta förut, men jag älskar den!

Frågan är, finns det att köpa i sverige nånstans? Eller i alla fall EU? Vad heter det ens på svenska (alltså det faktiska produktnamnet, inte bara en direktöversättning)? Jag är specifikt intresserad av den vertikala varianten som visas här.

[IMG2=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","height":"500","width":"500","src":"https:\/\/media.mybinding.com\/media\/catalog\/product\/cache\/3fba745dcec88e97bfe808bedc471260\/c\/a\/cardinal-1-inch-black-vertical-easel-round-ring-binder-12pk-image-1.jpg"}[/IMG2]
 

da_bohz

Swordsman
Joined
31 Jan 2016
Messages
454
Jag blir förvirrad av den här produkten. Har ägnat mer tid än jag vill erkänna åt att hitta denna i EU, eller ens vad den skulle kunna ha för andra namn, men hittar nästan ingenting. Bara en töntig "flip-over-pärm".
Det verkar ju som en bra och elegant produkt, men det verkar ändå bara finnas en enda tillverkare (Cardinal). Eftersom den dessutom verkar rätt så unik kan man ju tänka sig att de skulle vilja marknadsföra den och försöka sälja den, men de har inte ens en demovideo på sin hemsida som visar hur den funkar "live" (vilket de har för andra pärmar i kategorin easel binders) och jag kan inte hitta det nån annanstans heller.
Min gissning är att den är lite för instabil för att vara värd de nästan 200 kronor som de kostar per styck (om man skulle lyckas köpa färre än 12 på en gång).
Skulle tro att det är mer värt att bygga en egen sådan pärm, eller helt enkelt skaffa ett enkelt staffli som är lätt och smidigt att få med sig, typ ett notställ.
 

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
da_bohz;n338090 said:
Min gissning är att den är lite för instabil för att vara värd de nästan 200 kronor som de kostar per styck (om man skulle lyckas köpa färre än 12 på en gång).
200 spänn hade jag ju kunnat tänka mig, men när jag följer länken ovan verkar det handla om 248 dollar ..? Helt absurt! Eller har jag missat nåt?

Undrar

Christian
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,308
Location
Göteborg
Fiktionslek;n338091 said:
200 spänn hade jag ju kunnat tänka mig, men när jag följer länken ovan verkar det handla om 248 dollar ..? Helt absurt! Eller har jag missat nåt?

Undrar

Christian

Det priset är för 12 stycken. Men ja det verkar ju vara en rätt unik produkt, kan dom ha fått patent på den kanske och det är därför ingen annan säljer den?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
da_bohz;n338090 said:
Min gissning är att den är lite för instabil för att vara värd de nästan 200 kronor som de kostar per styck (om man skulle lyckas köpa färre än 12 på en gång).
Jag hörde talas om den via den här spelledarens video om SL-skärmar. Han verkade tycka att den funkade bra nog (7;38):

God45;n338084 said:
Fiktionslek;n338091 said:
200 spänn hade jag ju kunnat tänka mig
Verkar gå att köpa indivuella härifrån.

Jag vet bara inte hur amerikanska pärmar funkar med svenska format (de kör ju oftast letter-format, istället för A4).

Annars om någon känner för att lägga en storbeställning och sen distribuera i sverige så skulle jag absolut vara intresserad av ett par. För mig är det mest böket att beställa från USA som gör att jag inte orkar =)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,479
Location
Rissne
Rymdhamster;n338098 said:
Annars om någon känner för att lägga en storbeställning och sen distribuera i sverige så skulle jag absolut vara intresserad av ett par. För mig är det mest böket att beställa från USA som gör att jag inte orkar =)
Jag har inga problem att beställa från USA, det gör jag åtminstone nån gång var tredje månad eller så. Däremot är det alltid lite drygt när det sedan ska distribueras inom sverige, med ytterligare fraktkostnader etc.


Om vi ska göra en storbeställning kan jag alltså tänka mig att göra själva beställningen, så länge alla inblandade är OK med att det tar lite tid och antagligen kostar lite extra när det ska Postnord-fraktas sen. Alternativt att man samlas på Gothcon…
 

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
Ah ok nu hajar jag!

Kollade med Rum för papper. Den här pärmen funkar inte med vanlig svensk hålning.

Jag står över tror jag.

Allt gott

Christian
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Jag funderar på om det inte är enklare att köpa ett bords-notställ? Eller bygga ett eget i Lego?
 

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
BiobunkerVII;n338114 said:
Det här är verkligen inte en pärm, men för er som tänker saffli finns det en rad kokbokshållare av olika slag
https://www.24.se/hem-fritid/kokspr...MI1frYqJfH5gIVAqMYCh340Q6KEAQYAiABEgIabfD_BwE
Den mycket kunniga och kluriga personalen på Rum för papper föreslog just kokbokshållare faktiskt. De visade också en enkel grej från ikea som man kunde använda -- typ som en bricka som var uppböjd och med en liten list för att hålla boken. Det klart att det inte är lika smidigt som att ha ett inbyggt staffli i pärmen, men å andra sidan kan man ju ha de här grejerna till alla möjliga böcker. Jag har helt klart användning av nåt sånt i jobbet, t.ex.

Hälsar

Christian
 
Top