Nekromanti E detta spel något bra??

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Bara undrar... Finns det (än) nått nytt till d&d3e som behandlar Forgotten Realms??Den världen e nog den jag helst skulle vilje spelleda i ifall jag får för mig att skaffa spelet(Jag lovar, e inte alls inspererad av bg 1 och 2 samt icewind dale spelen...)

/King Kromm

/King Kromm
 

Draugin

Warrior
Joined
19 Feb 2001
Messages
262
Location
Gävle
finns ju massor av Forgotten realms material till Adnd 2nd edition som funkar lika bra till d&d 3rd edition...
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
De enda officiella sakerna som kommit till Forgotten Realms 3e är "Into the Dragon's Lair" (ett level 10-äventyr) och "Monsters of Faerûn" (som är en generell monsterbok till D&D fast med lite extra info om hur monstren i den funkar i FR). Dessutom finns det en PDF-fil med lite regeljox för FR på <A HREF="http://www.wizards.com/rpga/downloads/FR_Guidelines.zip" target="_new">http://www.wizards.com/rpga/downloads/FR_Guidelines.zip</A> - de goda och neutrala gudarnas ansvarsområden och domains, en hel hög nya domains, ett stort gäng nya feats (varav en del kräver att man är från rätt plats), några subraser, och annat smått och gott.

I juni kommer den stora feta FR-boken att släppas från WOTC. Riktpriset är $40, vilket väl torde hamna på runt 500 kr här hemma, om dollarkursen håller i sig ($40*10kr/$*1,25 för moms). Detta för en 320-sidors bok med mer text per sida än Player's Handbook, och en karta i A1-format.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Ajajajaj... Kommer den kosta så mycket? ... Kanske var tur för mig att jag valde Greyhawk och Scarred Lands som setting... En kompis ska ta hand om FR ... :o)

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
Det var verkligen tur för dig det, för Greyhawk är dessutom bättre...i min enkla mening, åtminstone :)
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Greyhawk någon?

nu är ju jag nybörjre på just greyhawk men....

Greyhawk är lite mer 'normal' Fantasy... det innehåller dock en massa hemligheter men inte lika mycket magi som FR.. typ.. det jag saknar mest är avsaknaden av underdark och drower... jag har inte hittat något om det i böckerna jag har..

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Re: Greyhawk någon?

Om du vill ha drows får du leta rätt på Vault of the Drow, eller Queen of the Spiders, bägge rätt gamla äventyr. Underdarks finns det väl på de flesta ställen, det är ju bara ett coolt namn på grottor under marken. Den första underdarken finns i Dungeoneer's Survival Guide.

Gygax själv såg sitt Greyhawk som i princip ihåligt.


Daniel "Warduke" Schenström
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Greyhawk någon?

Jo.. jag kom precis på att det finns 4 stora underdark lager.. iaf enligt Oerth invånarna..

Men drowerna hade jag inte hittat några i Greyhawk... Hmm kanske ska leta lite mer alltså..

chrull


.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 
Top