Nekromanti Dylan Dog ges ut på svenska

DylanDog

Veteran
Joined
20 Apr 2014
Messages
4
Hej, jag har funderat länge och väl på var på forumet det kan passa att göra ett sådant här inlägg. Om jag valt fel avdelning så ber jag ödmjukt att någon moderator flyttar inlägget!

Jag är inte någon storspelare själv, men håller till lite i utkanten av rollspels- och brädspelsvärlden genom goda vänner och tänker att det kanske finns spelintresserade som även delar mitt intresse: serier.

Efter många år som seriefantast så tar jag nu steget och blir (i blygsam skala) utgivare av serier. Först ut från mitt förlag Ades Media blir den italienska skräckserien Dylan Dog, som en gång i tiden gavs ut på svenska. Jag har sedan december 2013 gett ut två 100-sidiga album + två 20-sidiga häften med kortare berättelser.
Serien utspelar sig i London, där Dylan är "mardrömsdetektiv" och tar sig an diverse fall med övernaturliga inslag. Genren är som sagt skräck, men i dess vidaste bemärkelse där avsnitten i varierande grad innehåller humor, drama, fantasy, scifi med mycket mera. En väldigt varierad serie med andra ord.
Jag har också gett böckerna lite svensk prägel genom att anlita illustratörerna Jimmy Wallin, Elin Jonsson och Peter Bergting för att göra omslagen.







Om ni blir nyfikna och vill veta mer så hittar ni mer info på förlagets hemsida. Där finns också info om återförsäljare om ni vill se Dylan i er egen bokhylla!
http://adesmedia.se/utgivning/

Och Dylan har förstås sin egen Facebooksida också. Gilla den om ni vill hänga med i framtida utgivningsplaner!
http://www.facebook.com/DylanDogSweden

 

DylanDog

Veteran
Joined
20 Apr 2014
Messages
4


Dylan Dog presenteras på Seriefestivalen i Stockholm, Kulturhuset, söndag 18/5 kl 14:00 på Lilla Scenen!

Gå med i evenemanget på Facebook! https://www.facebook.com/events/1407358296210159/

På Seriefestivalens Lilla Scen presenterar Ades Media mardrömsdetektiven Dylan Dog och utgivningen såhär långt, samt visar smakprov ur det kommande Dylan-albumet MATER MORBI, som innehåller fanart av bl.a. Kim W. Andersson.

OBS! Det fristående bonushäftet ”Av vargablod” med omslag av Peter Bergting delas ut gratis på festivalen så långt lagret räcker! Ades Media delar monter med Apart Förlag.

Dylan Dog-album säljs till mässpriser på Seriefestivalen. Passa på och komplettera (eller påbörja) samlingen!
 
Joined
28 Sep 2013
Messages
966
Location
Stockholm
Bra initiativ! En sann kulturgärning (och jag är inte ironisk)!:) Vid sidan av Tardis serier var Dylan Dog (i Seriemagasinet) bland mina absoluta favoriter. Jag köpte "Vila i frid", visste inte om jag skulle gilla 'nya' DD, men blev positivt överraskad...okej, jag gilla de gamla bättre, men det nya är bra!
 

DylanDog

Veteran
Joined
20 Apr 2014
Messages
4
Tack för uppmuntran och för att du gett Dylan en chans :)
Jag hoppas att du fortsätter hålla kolla på utgivningen. Dels är Dylan en väldigt varierad serie, så flera avsnitt från senare år påminner mer om de gamla äventyren du läst. Och dels så plockar jag äventyr från seriens hela utgivning, så det kommer att bli äventyr av äldre årgång så småningom också om jag bara kan hålla igång utgivningen :)
 
Top