Nekromanti Dungeon of Doom på GothCon en succé för Fenix

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,490
Location
Stockholm
Hej!

121 rollpersoner vågade rusa omkring i Dungeon of Doom under GothCon 2005, och det blev därför den mest populära omgången vi har spelat.

Efter GothCon 2004, då 119 rollpersoner miste livet, kom Lincon (89*) och BSK (33*), och nu alltså 121.

Jag vill tacka alla som ställde upp och spelade med sådan energi och glimt i ögat! Utan er hade det inte varit en tiondel så roligt.

Speciellt tack till Dante, Vulf och Chrull som spelledde oavbrutet, och som jublade vid varje kritisk träff monstren gjorde. Och gnällde om rollpersonerna fick in liknande slag.

Till LinCon hoppas vi ha version 2 klar.

Väl mött!

Magnus
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Jättekul att höra! Hoppas det fortsätter uppåt.

Vad står asteriskerna för? Räknade ni med folk som bara dog lite i dom siffrorna? ;]
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
Tack själv! Spelade något lag lika länge som vi?

Jag trivs fortfartande med Dantes kommentar när vi ville slå läger; "Nej, men det kan ni ju inte göra?!"
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,526
Location
En mälarö
Att slå läger (OT)

[ QUOTE ]
...Dantes kommentar när vi ville slå läger;

[/ QUOTE ]
Det påminde mig om en Dragon Quest-kampanj jag spelade i nån gång på 80-talet där vår spelledare gjorde en fatal missbedömning av sina spelares modgnadsgrad och introducerade en NPC vid namn "Laegher". Hela kampanjen höll på att haverera i en kaskad av "vi slår Laegher"-skämt! :gremgrin:

/Anders
 

Se Valine Anar

Veteran
Joined
21 Mar 2004
Messages
79
Location
Stockholm
Re: Att slå läger (OT)

en annan sak som man inte ska döpa en npc till är ghor...
blir lite tjatigt om ghor går nånstans
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,875
Location
Stockholm
Detta är Dungeon of Doom …

Dungeons of Doom är en rollspelsprodukt från Green Ronin.

Dungeon of Doom, däremot, är dels ett urgammalt mac-spel och dels ett drop-in-arrangemang (dvs. ingen föranmälan) som vi håller i för Fenix’ räkning. Varje omgång tar mellan 30 minuter och en timme. Reglerna är D&D 3.5.

Hittills har vi varit på GothCon, Lincon och BSK förra året och GothCon i år.

Spelarna får förgenererade rollpersoner och ska försöka ta sig så långt in i vår mördardungeon som möjligt.

Det går inget vidare för dem. Vi är uppe i över 350 slaktade rollpersoner. Ingen har överlevt. Ingen har kommit längst in.

Men folk tycker uppenbarligen det är skitkul att få spö. Vi har i princip hela tiden folk som står på kö för att lira. Eftersom vi är flera spelledare som turas om så har vi i stort sett ingen som helst dötid.

Det är ett arrangemang för de som har en stund över mellan spelpassen eller de som inte fått plats på det de anmält sig till.
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,419
Re: Detta är Dungeon of Doom …

Varje omgång tar mellan 30 minuter och en timme.
30 minuter till en timme??? För mig tog det max 10 minuter att dö och då var jag ändå den i partyt som överlevde längst! Jag kräver pengarna tillbaka!
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,875
Location
Stockholm
Ja visst ja, en sak till …

»Jag kräver pengarna tillbaka!«

Dungeon of Doom är gratis …
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,422
… Och med allra största sannorlikhet...

...Dyker Dungeon of Doom upp på Lincon där jag, med flera, kommer ha nöjet att dungeonmastra of Doom på er. Ni får hemskt gärna komma dit och prova om ni klarar pressen, förstås. :gremgrin:
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,526
Location
En mälarö
Re: Ja visst ja, en sak till …

[ QUOTE ]
»Jag kräver pengarna tillbaka!«

Dungeon of Doom är gratis …


[/ QUOTE ]
Då får du väl ge killen nått gratis tillbaka för att jämna ut det hela :gremgrin:

/Anders (inte särskilt vare sig klipsk eller genomtänkt - men kul att ha med på fest)
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Taget !

Hehe !
lätt att jag ska vara med & lira isåfall.... Se hur länge man kalrar sig... :gremgrin:

/ Johan K, som gilar lite grottröj inimellanåt..
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,490
Location
Stockholm
Det tar DANTE 30 minuter...

...till en timme. JAG klarar av det på fem till tio minuter, mest för att jag fuskar och inte kan reglerna, så det blir mer friform och katastrofala tolkningar av spelarnas försök till smarta drag. Ja, katastrofala på rollpersonerna alltså! :gremlaugh:

M.
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,419
Re: Nix pix! Men vi kan behöva en spelledare nästa år

Ställer du upp?
Det är ju svårt att lova något såhär ett år i förväg, men det låter ju riktigt kul! Om ni planerar att köra DofD på BorCon/BSK till hösten skulle jag förmodligen också kunna tänka mig att ställa upp. Det är ju dock ett tag kvar tills dess också, så betrakta inte detta som en utfästelse.

Edit:
Sedan är jag lite rädd för Vitulv också, så ni får lova att han inte slår mig.
 
Top