Nekromanti Duktig på att teckna?

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,304
Location
Göteborg, Lindome
När man nu, som jag, planerar att ge ut ett gratis rollspel och inte ens kan teckna streckgubbar själv - hur gör man då?

Finns det tecknare som gärna vill visa upp sina alster i ett sådant rollspel? Betalning är ju inte gärna aktuellt för en PDF:ad gratisprodukt...
 

Kameli

Warrior
Joined
19 Oct 2000
Messages
201
Location
Kiruna
Man kan göra såsom jag. Börja teckna, gå ut på nätet och leta reda på en drös tecknings "how to" och sätt igån och rita.
Man kan störa folk som redan kan teckna (Ni som vet: Tack tack! det hjälpte!) och be om råd.
Man kan investera i böcker och självklart...
....Teckna en massa.

Annars brukar det finnas en kamrat i närheten som är flink med pennan och kan rita lite granna.
Sedan gäller det ju bara att muta honom lite så att han sätter sig ned och kraffsar ihop någet.
Vidare.. Det kanske finns någon stackars konstnär där ute som bara önskar att just hans alster skall ses på en produkt, gratis eller ej och är helt i linje med att vara med bara han får ha sitt namn med (coppyrajt)..


MVH David
 

Svalander

Warrior
Joined
11 Jan 2001
Messages
235
Location
göteborg
Portfolio

Du får gärna använda det jag lagt ut på min portfolio på http://www.friformspel.com. Tyvärr inget högupplöst, med med lite bildbehandling kan de (kanske) lämpa sig för en PDF-produkt. Använder du Photoshop?

/Christian Svalander
 

Ghorgareth

Warrior
Joined
9 Jan 2002
Messages
223
Location
Småland
Jag kanske har något liggande som kan vara av intresse. Jag har tyvärr allt för mycket att göra för att kunna teckna helt till ditt rollspel, men jag är säker på att jag har något som tilltalar dig. Hör av dig så skickar jag exempelbilder. (du får gärna använda dem om du vill)
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,304
Location
Göteborg, Lindome
Re: Portfolio

Tack, jag skall titta på din länk och se vad som finns.

Tyvärr använder jag bildbehandlingsprogram alldeles för lite, Photoshop inräknat. /images/icons/blush.gif
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,304
Location
Göteborg, Lindome
Tack för erbjudandet. Rollspelet jag talar om är ett klassiskt Fantasyspel (krigare, magiker, alver, dvärgar, osv). Om du har något lämpligt får du gärna skicka det till mig. Mail-adressen finns ju i min profil, eller du kan klicka mikael@borjesson.net
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,304
Location
Göteborg, Lindome
Utan att gå in på detaljer är det ett klassiskt Fantasyspel. Bilder på krigare och magiker, alver och dvärgar, slemma monster och hiskeliga skatter tas tacksamt emot.
 
Top