Nekromanti Drifthus

philip

Veteran
Joined
9 Nov 2001
Messages
9
Location
Kalmar
Snackade med Rising tidigare i dag.
Han berättade om något rollspelsprojekt vid namn
"drifthus". han hann bara berätta att det var en
massa växter, så hade jag bestämt mig hur det låg till.

Växterna dominerar över hela världen och har representanter
i hela näringskedjan. Dessa växter är absolut inte intelligenta eller beter sig som djur utan är helt enkelt bara växter, dock finns de som livnär sig på kött, växter m.m.

kolonier av männinskor (kanske 15-200st i David Crocket outfit) är bosatta på flottar. De är tillverkade av drivved. Flottarna driver i klungor längs floder och kanaler. Under den långa resan färdas de genom olika klimatzoner. Målet är att finna det förlovade landet där de har möjlighet att slå sig till ro och kunna bygga upp ett samhälle som inte förstörs och växer igen.
Dessa kolonier av flottar stöter ibland på varandra under sin resa genom floddeltan m.m.
Människorna har med sig spilror av teknologi. Vad sägs t.ex.
om ett mycket kraftigt "ljusgevär" som drivs av soljus som reflekteras av automatiskt focuserande speglar där solstrålarna koncentreras emot en sensor som sedan projecerar en kraftig stråle. Detta vapen går då naturligt vis ej att använda innomhus, på natten eller med reducerad effekt i dåligt väder.

Hur är naturen?
Extramt nycket växter naturligtvis. Annars är det mycket sällsynt med större djur. Men det finns mycket insekter.

En form av klimat skulle kunna vara kall och fuktig med mycket svampar, lummerväxter, mossa och förruttnelse.

Ett annat skulle kunna vara mer tropiskt.

Varför inte en öken täckt med taggiga snår och längs marken slingrande kaktusar som bär frukt i form av stora pumpor med starka färger.

Ett svalt klimat med en skog av 100m höga ljusgula träd med violetta löv. där fins mängderl av fjärilar i alla möjliga storlekar och färger.

Vad skulle kunna hända i ett äventyr?
Under natten kan en flotte kanske ha fastnat och resten av kolonin har flytit i från dem. Uppdrag att hitta sina kamrater.

Krig mellan två kolonier

Kanske stöter på de mycket sällsynta resterna från den svunna civilisationen.

Äh.. fan vad klyshigt det blev. Känns som någon "gammal mutant" wannabee grej
det visade ju sig även att så här var ju inte alls driv hus utan något helt annat. Skulle någon vilja uppdatera mig med korekt information.

tack på förhand
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,884
Location
Barcelona
Skulle någon vilja uppdatera mig med korekt information.

Om du tänker på "Drivhuset" så är det ett rollspelsprojekt som dragits igång av några killar här på forumet (Morgoth t.ex.), och som baseras på en bok skriven av den brittiske Science-Fiction-författaren Aldous Huxley. Den utspelar sig på jorden, som några miljarder år in i framtiden låsts i sin rotation och alltid visar samma sida mot solen. Denna sida har blivit som ett enormt växthus där nästan alla djur dött men växterna lever rövare och dominerar alla ekologiska nischer. Här försöker de sista spillrorna av mänskligheten att överleva. Läs boken!
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,472
Location
Helsingborg
"kolonier av männinskor (kanske 15-200st i David Crocket outfit) är bosatta på flottar. De är tillverkade av drivved. Flottarna driver i klungor längs floder och kanaler."
Mäkta, ball idé. Det spelar lite m namnet "Drivhus". Då får namnet en dubbelmening.

/[color:448800]Han</font color=448800> som blev mer intresserad när philip kom m sina idéer
 

Stearn.com

Veteran
Joined
3 May 2001
Messages
130
Location
Sollentuna
Hmm.... Det skulle nog gå att göra ett bra rollspel av detta om man bara hade lite tid och lite mer tid och kanske lite extra tid..
 

Krigeus

Veteran
Joined
23 Oct 2000
Messages
135
Location
Luleå, Sverige
Detta kan komma att bli ett mycet intressant prospekt för ett rollspel. hur coolt som helst måste jag säga...

/images/icons/laugh.gif
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,884
Location
Barcelona
Nej, vad dumt!!!

/images/icons/blush.gifJag om någon borde ju kunna skriva rätt namn. Aldous Huxley??? Jag skäms!/images/icons/blush.gif
 
Top