Nekromanti Dreadnought!

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,915
Säg hej till Dreanought, brother Arexus. Ultramarines 2nd Battle Company. May he serve in a thousand times a thousand campaigns.
 

Attachments

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,728
Sånthär skakar min förut så orubbliga tro om att terminators är det coolaste som finns bland Space Marines. Ja, samt hur dreadnoughts går fram i Dawn of War då - mums. Snyggt jobbat. Och fint namn också.
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Jävlar i min lilla låda va fräck! Lika snygg i färgerna som de andra, och vansinnigt stiligt dekorerad.

Det måste nog dyka upp en Dreadnaught i vår Tsoy/Space Marines-kampanj snart... .D
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,915
Tack för berömmet! Dreadnoughts är verkligen ascoola. Precis som Debban föredrog jag tidigare Terminatorer, men det är något speciellt att se en Dreadnought plöja sig genom en tegelvägg, lyfta upp en ork med gripklon och grilla den med sin flamer, samtidigt som han sprejar resten av de annalkande horderna med sin assault cannon. Bara att kika på närstridsanimationerna i Dawn of War ger mig rysningar :gremsmile:
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Jag tycker terminatorerna har så fula hjälmar.

Dreadnaughts och Vindicators med plog står först på min coolhetslista.

Den nya drop-pod-modellen ser jävligt ball ut på alla bilder också, men den har jag inte sett live ännu.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,915
Hmm... jag undrar om det inte skulle funka att köra med vanliga eller "beak"-hjälmar till terminatorer, om man nu inte gillar standardutförandet. Det går ju att köra huvuden utan hjälm från vanliga marines i vilket fall; kolla här.

Jag gillar visserligen terminatorhjälmarna skarpt (och tillåter inte mina marines att springa omkring utan hjälm), men för dig kunde det vara ett alternativ.
 
Top