Presentation Dramatikern

Terminaughty

Veteran
Joined
28 Apr 2020
Messages
1
Hallå! Jag är en passionerad rollspelare i medelåldern som aldrig kunnat släppa spelens möjligheter att testa och beskriva fantastiskt drama. Just nu är jag på väg tillbaka in i spel-ledandet efter många års uppehåll. Jättekul!! Jag tycker nästan mer om att skapa djupa karaktärer och bygga upp deras back-story tillsammans med spelarna, men att bygga världen och de möjliga scenarior som kan komma att utspelas är en fantastisk process. Eftersom jag arbetat med scenkonst hela mitt liv, är det improvisatoriska i rollspel också avslappnande mentalt. Man får göra alla bisarra konstnärliga val utan att någon gnäller. Just nu bygger jag upp en kampanj på ett Hard Sci Fi - horror-regelverk med en grupp gubbar, alltid ute efter att bjuda in ytterligare spelare, om inte annat för att det är kul att träffa andra nördiga typer. Vi använder Discord. Tja, jag snickrar dessutom på ett eget regelverk, som baseras på flow-princip snarare än action. Jag vill gärna lära mig mer om spelkoncept. Ska bli kul att kolla igenom diskussionerna här på sajten.

Happ, tack för mig. :)
 
Top