Nekromanti Drakon!!!!!!!!!!!!!!!!

Der_Wald

Veteran
Joined
12 Jul 2001
Messages
41
Location
Östersund
Hemsida ligger på denna addres www.drakon2000.cjb.net Det går att anmäla sig på hemsidan.
26-28 october

Frågor ring till Morgan på 070-3764664

Jag hoppas vi ses där.

In Hoc Signio Vinces
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Suck... ytterligare ett konvent där den rollspelsansvarige verkar ha glömt bort riktiga rollspel.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Jag menar att jag är toktrött på att rollspelsutbudet på alla konvent verkar bestå av 90% eller mer friformstjafs i stället för att man skaffar scenarier till "riktiga" rollspel, såsom Drakar och Demoner, Eon, D&D, Call of Cthulhu, Alternity, Fading Suns, Earthdawn, Vampire, och så vidare.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

catastrophe

Veteran
Joined
31 Aug 2001
Messages
1
Hej Staffan

Tänkte att jag skulle svara ditt inlägg angående riktiga rollspel. Vi skriver på hemsidan att ett äventyr är Friform för att visa på att vi kör med mera "rollspelande" och inte så mycket regler. Världarna och plotterna är oftast baserade på någon form av känt rollspel. Utan att vara alldeles för säker på vad respektive äventyrskonstruktör till Drakon har tänkt så kan jag nog säga att alla äventyr (5 st) uppbyggt på antingen Drakar&Demoner, Kult, Travler eller Gurps, alternativt Aliens..

Du är precis som alla andra mycket välkommen att komma och spela på Drakon vid frågor skall jag försöka att svara på dem.

Morgan Nordström Arrangör Drakon
 
Top