Nekromanti Drakar och Demoner MUD söker testspelare

ToTTe.

Veteran
Joined
16 Mar 2003
Messages
14
Location
Stockholm
Ja, nu har jag hållt på en del på min fritid och pnulat och fnulat med att fixa ett mud som kör med Drakar och Demoner regler istället för Dungeons and Dragons och som körs i Drakar och Demoner världen Ereb Altor...
Detta är dock bara en bråkdel av det som skiljer sig ifrån alla andra MUD, jag håller visserligen bara på att arbeta med det mesta men jag känner att jag behöver spelare som kan testa och se, samt ge mig tips och vad de vill se i muddet.

Det som skiljer/kommer att skilja MUDet mest ifrån alla andra MUD är att världen är "levande", inte längre kommer det att finnas statiska quests ( orcherna har kidnappat gamle gubben Hebbes dotter varje jävla gång man träffar honom, inget mer sådant ), nu kommer världen att påverkas av DIG. Om du dödar, eller ser till att packet orcher, som bor utanför den lilla staden Ogdenville, dör så kommer de aldrig mer att stjäla/råna/döda i Ogdenville, inte heller kommer deras fotsteg höras i skogen. Dock finns det en chans att någon annan orchklan blivit så stor att den expanderar och kan då ta staden i besittning. Det kommer att märkas på folket och staden när man rensar/inte rensar bort monster ty monster ser till så att staden får mindre mat, kanske dödar några bybor/vakter lite då och då, kanske rånar konvojer med mat så att priserna stiger skyhögt på värdshuset. Världen lever själv, behöver alltså inte inblandning av DIG utan även om du inte är där för att rensa bort monstrena så kan fogden se till att vakter(npcs mestadels)/"äventyrare"/annat pack rensar. Det kommer även vara så att DU kan bli fogde i en stad, kanske t.o.m kung över ett land. DU avgör hur världen kommer se ut, om du vill bygga upp t.ex. ett tjyvgille mitt i skogen är det också helt möjligt ( om ett litet tag ).

Ja, iaf så söker jag intresserade som vill testa på och dessutom hjälpa till lite. Ert intresse hjälper mig nog.

Ni kan kontakta mig på:
totte@ghostmail.net
icq: 12755687
msn: tlord@hotmail.com
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
om du har det på en server som ligger upp så skulle det ju vara kul om du kunde posta addressen, kan vara trevligt att testa...
dock, pga modem, kan jag inte göra någon form av "heavy" test utan bara en "light"
 
Top