Nekromanti [Drakar och Demoner] Äventyr till vilken version?

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,913
Jag har ett nästan färdigskrivet detektiväventyr som jag kommer att finjustera och lägga upp för allmän beskådan framöver. Tanken är att det ska vara ett äventyr till Drakar och Demoner, men jag tänkte höra vilken version ni tycker att jag borde anpassa reglerna till. Trudvang är jag inte så sugen på att skriva till och inte Chronopia heller. DoD Expert och DoD91 är ju klassiker, men spelas de fortfarande? DoD Retro finns ju, men såvitt jag förstått är det varken särskilt bra eller omtyckt? Så, vilken version av DoD skulle ni säga att ett detektiväventyr på ett värdshus för nybörjarrollpersoner passar bäst för?
 

Tjocken

Veteran
Joined
30 Jan 2019
Messages
90
Location
Kalmar
Att dömma av denna tråden:
https://www.rollspel.nu/threads/694...Expertreglerna och tycker att det funkar bra.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,483
Varför inte vara skriva "För fantasy spel baserade på BRP"?
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,913
God45;n337974 said:
Varför inte vara skriva "För fantasy spel baserade på BRP"?
Det är inte en dum idé! Fast vissa typiska Dod-inslag finns med, bl a två ankor, samt att Ereb nämns.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,483
Franz;n338002 said:
Det är inte en dum idé! Fast vissa typiska Dod-inslag finns med, bl a två ankor, samt att Ereb nämns.
Om du skriver ”För fantasy spel baserade på BRP, främst Drakaroch Demoner?”. Eller ””För fantasy spel baserade på BRP som utspelar sig i Ereb Altor”?

Du kan ändå inte sälja det om du använder Ereb så då gör det inget om du är tydlig med vad det är till för :)
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,219
Om du inte reglefierat det än, varför inte dra till med Kopparhabets hjältar? Då blir det till ett spel som är aktivt (snart i alla fall...)
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,437
Vi tar gärna en titt, och, om vi båda tycker det passar kan vi reglifiera utifrån vårt speltestpaket .

- Leon, Kopparhavets hjältar
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,913
Leon;n338013 said:
Vi tar gärna en titt, och, om vi båda tycker det passar kan vi reglifiera utifrån vårt speltestpaket .

- Leon, Kopparhavets hjältar
Vad kul!!! Det vore toppen! Jag skickar gärna äventyret i helgen. Kan man skicka det här, eller ska jag skicka det via mail?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,483
Leon;n338013 said:
Vi tar gärna en titt, och, om vi båda tycker det passar kan vi reglifiera utifrån vårt speltestpaket .

- Leon, Kopparhavets hjältar
Det här är jävligt badass gjort! Femtio "Bygger ett hälsosamt rollspels Sverige" poäng till Leon!
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,437
God45;n338021 said:
Det här är jävligt badass gjort! Femtio "Bygger ett hälsosamt rollspels Sverige" poäng till Leon!
:) De poängen går ju till Franz som skriver detektiväventyr på värdshus - sådant gillar vi! :)
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
Lösningen med Kopparhavets hjältar är ju en given vinnare, MEN för att svara på frågan i originalposten så 91:an, alltid 91:an. Eller ja vissa delar med Expert är bra.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,913
BiobunkerVII;n338035 said:
Lösningen med Kopparhavets hjältar är ju en given vinnare, MEN för att svara på frågan i originalposten så 91:an, alltid 91:an. Eller ja vissa delar med Expert är bra.
Det blir definitivt Kopparhavets hjältar! Jag tycker väldigt mycket om DoD 91, men Måns och Leons erbjudande var så otroligt hyggligt och jag tycker att Kopparhavets Hjältar verkar vara en otroligt ball produkt! Jag har ju inte haft koll på den svenska rollspelsscenen på länge, men detta rollspel är projekt helt i min smak!
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,913
crilloan;n345566 said:
Franz Blev det något detektiväventyr i kopparhavsliknande miljö?
Det är något jag letar efter nu

C
Jag, Måns och Leon har bollat äventyret fram och tillbaka. Tack vare deras awesome input har äventyret blivit mycket mycket bättre än det från början var! Just nu tror jag att de båda kreatörerna har full fokus på att få ut Kopparhavets Hjältar till allmänheten, vilket är helt rätt prio! Jag tror att de, när de släppt Kopparhavets Hjältar, kommer att kunna ge lite mer respons gällande äventyret så att det kan ges ut. Men innan dess tror jag att själva rollspelet med all rätt prioriterade. Hoppas att jag inte lagt ord i munnen på er nu Måns och leonhart
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,007
Location
Ereb Altor
Franz;n345575 said:
Jag, Måns och Leon har bollat äventyret fram och tillbaka. Tack vare deras awesome input har äventyret blivit mycket mycket bättre än det från början var! Just nu tror jag att de båda kreatörerna har full fokus på att få ut Kopparhavets Hjältar till allmänheten, vilket är helt rätt prio! Jag tror att de, när de släppt Kopparhavets Hjältar, kommer att kunna ge lite mer respons gällande äventyret så att det kan ges ut. Men innan dess tror jag att själva rollspelet med all rätt prioriterade. Hoppas att jag inte lagt ord i munnen på er nu Måns och leonhart
Det stämmer bra. Slutspurt nu så fokus på det. Under våren/sommaren kommer vi kunna läsa och vara redaktörer :)
 
Top