Nekromanti Drakar! Krille! Frågor! Hjälp! Snälla... ;-)

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
*hihi*

Har några frågor...

*När (uppskattningsvis) kommer drakmodulen?

*Vilka magiska aspekter behärskar lumiandrakar (visst var det lumian som var så där magiska av sig...?)?

*Hur är drakar i psyket? Liksom är de snälla och pratsamma med "turister" eller rövar de bort jungfrur och snor åt sig skitmycket skatter?

*Vad har Heavédrakar för relation till de större drakarna?

*Vad har alla drakar för relationer till varandra?

*(jag misstänker starkt att jag inte kommer få svar på denna fråga och nästa, men att försöka skadar aldrig*hrm*inte så ofta) Vad har drakarna för planer? *ler sött i hopp om svar*

*Vad är deras "nya"(?) egenskap?

*Varför kan inte Heavédrakar spruta eld, och varför har de inga framben?

*Med vilket organ/hur sprutar drakar eld (näsan har jag alltid trott... men jag vet inte helt säkert)?

*Har drakar några känsliga punkter (som i Bilbo och Drakens ögon till exempel)?

*Hur länge kan en drake vara vaken? *Hur länge sover en drake? Behöver de sova förresten?

*Har de fortplantningsorgan?

*Lägger de ägg eller föder de levande ungar?

*Var kommer de ifrån? Varför?

*Luktar en drakgrotta speciellt?

*Ungefär vad har en drake för värde i psyke?

*Finns det någon chans att överleva ett möte med en drake (som i Bilbo då han talade i gåtor för att intressera Smaug), få ut information ur den, eller rentav skapa ett mer eller mindre vänskapligt förhållande med en? Hur i sådana fall?

Tack på förhand om du ids besvara någon av frågorna! /images/icons/wink.gif /images/icons/smile.gif



[color:green]/P|uT0NiUm</font color=green> - "Ancilla, face mea laganum!"/images/icons/tongue.gif
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Jag tänker inte besvara alla frågor. Punkt.

"*När (uppskattningsvis) kommer drakmodulen?"

När den är klar.

"*Vilka magiska aspekter behärskar lumiandrakar (visst var det lumian som var så där magiska av sig...?)?"

De flesta.

"*Hur är drakar i psyket? Liksom är de snälla och pratsamma med "turister" eller rövar de bort jungfrur och snor åt sig skitmycket skatter?"

Jämför med en hammare och en snickare. Människor är hammaren i liknelsen.

"*Vad har Heavédrakar för relation till de större drakarna?"

Ungefär samma som en chimpans till oss.

"*Vad har alla drakar för relationer till varandra?"

En helt individuell.

"*Varför kan inte Heavédrakar spruta eld, och varför har de inga framben?"

Evolutionen tyckte inte att det behövdes.

"*Med vilket organ/hur sprutar drakar eld (näsan har jag alltid trott... men jag vet inte helt säkert)?"

Munnen.

"*Hur länge kan en drake vara vaken?"

Ett tag.

"*Hur länge sover en drake? Behöver de sova förresten?"

Ett tag respektive nej.

"*Har de fortplantningsorgan?"

Har aldrig lyft på kjolen på en drake.

"*Lägger de ägg eller föder de levande ungar?"

Ja.

"*Var kommer de ifrån? Varför?"

Från höger. Högerregeln gäller.

"*Luktar en drakgrotta speciellt?"

Som en grotta, ungefär.

"*Ungefär vad har en drake för värde i psyke?"

Högt.

"*Finns det någon chans att överleva ett möte med en drake (som i Bilbo då han talade i gåtor för att intressera Smaug), få ut information ur den, eller rentav skapa ett mer eller mindre vänskapligt förhållande med en? Hur i sådana fall?"

Ja, om draken vill. Du kan ju alltid börja med att vara artig.

Och fler frågor får du inte svar på förrän modulen är klar.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
"*Har de fortplantningsorgan?"

"Har aldrig lyft på kjolen på en drake."

Tror inte Krille är så modig att han offrar livet för en sådan sak...

Riddaren
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: OT Drakar! Krille!

Jag undrar om inte han vore en aning dumdristig om han försökte. Tror drakar har lite temprament även om dem är oerhört överlägsna ifråga om psyke.

Undrar om dem skulle svara om man direkt frågade dem... *funderar* Fast jag skulle nog aldrig tordas. Tänk själv. Jättelikt huvud har lagt sig ner framför en på backen bara för att höra mig bättre. Väldigt artigt av draken, men får en annan bara att ha en känsla av att det är alldeles för nära till det mäktiga gapet. Mjuka andetag blåser som en varm om än obehaglig bris från hennes näsborrar. Jag harklar mig:
- Öh, Frun, hur fortplantar ni er?
Hennes enda svar är en snabb fnysning med lätt slickande hetluft och sedan reser hon sig hastigt. Snor runt och det är med nöd och näppe jag undgår att svepas ned av hennes mäktiga svans. Hon slår ett slag med sina vingar och en orkanvind slår mig till backen. Sekunden därpå är det enda jag ser en mäktig och irriterad drake som sveper bort över backkrönet.

Jag torkar kallsvetten ur pannan. Jag lever, men för hur länge?

Tänk er det ni och säg vem som är rädd för en mantikora eller hyggelmonster???



Lady Silver Wolf
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
:)

För att jag är i akut behov av materialet p.g.a. pågående äventyr (då spelarna faktiskt kommer, oundvikligen, stöta på minst en drake) dessutom så gör jag ett försök att skriva en bok om allas våran favoritnekromantiker Nanórgona och då kommer nog en eller annan drake förekomma.

*tackar vår med all anledning irriterade vän Krille för svaren på frågorna och hoppas att jag inte är alltför jobbig* /images/icons/smile.gif /images/icons/smile.gif /images/icons/smile.gif /images/icons/smile.gif /images/icons/smile.gif /images/icons/smile.gif /images/icons/smile.gif /images/icons/smile.gif



[color:green]/P|uT0NiUm</font color=green> - "Ancilla, face mea laganum!"/images/icons/tongue.gif
 

Denelian

Veteran
Joined
28 Jun 2000
Messages
32
Location
Stockholm
Re: OT Drakar! Krille!

jag tror inte att jag skulle varit kvar för att fråga ens :)
eller att du skulle överleva frågan

/denelian
 

Lycan

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,211
Location
Malmö
Re: OT Drakar! Krille!

Jag har en mycket bättre idé.
Börja med att sy en kåpa av drakskinn, sedan målar du lite läder och klipper ut till ett par vingar vilka du fäster på ryggen.
Sedan letar du upp en "manlig" drake och kör med en passande kommentar typ: "Det är fest bland mina fjäll och du är bjuden".
Sedan biter du bara ihop, och förhoppningsvist(?!) får du svar.

Lycan
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,217
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Ok folk, lägg av!

Nu får det vara nog, folk. Fattar ni inte att Krille inte tänker svara innan modulen kommit ut? Varför måste ni vara så jävla bundna av vad som är "officiellt"? Jag har haft med drakar i min kampanj och de har varit som jag velat ha dem, är de sedan inkompatibla med drakmodulen ger jag blanka faen i den. Följ mitt exempel för en gångs skull, jag orkar inte med alla neogames-dyrkande "vi måste följa det officiella"-mesar...

- Ymir, ger blanka faen i Neogames och gör som han vill
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,217
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Khakras illuminerande grodperspektiv

Iofs, då hade man ju kunnat använda min tidigare nämnda besvärjelse "Khrakras illuminerande grodperspektiv" istället, så slipper man lyfta på kjolen.

- Ymir, tror förövrigt inte att drakar använder kjol
 
Top