Nekromanti dragonlance

Geezer

Veteran
Joined
3 Dec 2000
Messages
24
Location
Vänersborg
vilken är eran favorit karaktär i romanerna om krynn

min eller mina favoriter är utan tvekan flint och tofs(tas för er som läst de engelska)

The world is full of kings and queens who blind your eyes and steel your dreams its heaven and hell
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Raistlin Majere ...

Antagligen främst för att jag spelade honom i de första Dragonlanceäventyren. Tvåa kommer Tasslehoff (som jag spelade senare).

/Dante
 

Kauris

Veteran
Joined
13 May 2001
Messages
153
Location
Göteborg
Raistlin Majere
Ett exempel på att rå muskelstyrka inte alltid är den ultimativa styrkan.



Kauris

"The greatest harm can result from the best intentions" The Wizard's second rule
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
När jag läste dem som, öh, yngre (på engelska, någon gång i slutet av 80-talet) var det Tasslehoff Burrfoot (Tossing Taggfot, för er som läst "Draklanskrönikan" istf Dragonlance Chronicles). När jag återvände till historierna som vuxen tålde jag inte det lilla odjuret. Jag har tydligen blivit äldre rent mentalt också...

Så nu får det bli Tanis Half-elven. Han är visserligen i gravt behov av terapi, men inte på samma sätt som bröderna Majere (herreminskapare...).

Nightowl, som mer och mer _identifierar_ sig med Flint... dessa unga rollspelare av i dag, bah! ;-)

We're damned if we do.
We're damned if we don't.
So let's DO it, dammit!
 

Gabri L

Warrior
Joined
7 Jun 2001
Messages
384
Location
Sättra, Sverige
Tanis regerar!

Utan tvekan Tanis! En tragisk karaktär, dömd från början att alltid kämpa i motvind och att alltid bemötas med misstro och hat. Halvalver är ju extremt ovanliga i Dragonlance universomet, alver och människor är ju nästan i krig med varandra... Tanis lyckas ju, trots alla sina fel, och olyckliga omständigheter, överbrygga detta. Helt enkelt en extremt välskriven karaktär. Den dagen då jag lyckas med att spela en karaktär så väl, lägger jag tärningarna på hyllan, då har jag nått det ultimata!

"Slå en t4:a, det går bättre då..."
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Re: Tanis ligger bra till...

Tanis ligger bra till Gabri, men Spunke är strået vassare......Men han fanns ju å andra sidan bara i min egen serie som utspelade sig i Krynn.

"When the DM laughs it is already to late"
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Re: Tanis ligger bra till...

...nej, men han är ganska förutsägbar;)

"When the DM laughs it is already to late"
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Re: Tanis ligger bra till...

...ja med en vorpal rubber chicken blir allt ganska enkelt;)

"When the DM laughs it is already to late"
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
På tal om dragonlance

Tänk på hur Draklanskrönikan slutar. Kolla sedan upp exemplen på Bad Structure i DMG (deus ex machina).
"It really makes you think"

Var smartare än andra om du kan - men låt dem inte få reda på det (pseudoindiskt ordspråk)
 
Top