Nekromanti Drömvärld(SPOILER!)

Ingtar

Veteran
I Drakmodulen så beskrivs en drömvärld men jag har inte riktigt fått ett riktigt grepp om den...hur fungerar den?

Fungerar den som Wheel of Times drömvärld?

Eller är det bara en värld där drakarna "lever"?

Gastono

Hero
Har du läst legender och hemligheter, skugglandet?

Om inte kolla där för mer info.
Prova annars att läsa igen i drakar men om du inte vet någonting om skugglandet så kan jag tänka mig att mycket som står i drakar passerade dig så som en spårvagn passerar den som står bredvid spåret...

I Drakmodulen så beskrivs en drömvärld men jag har inte riktigt fått ett riktigt grepp om den...hur fungerar den?
I ärlighetens namn kan jag säga dig att det faktiskt inte är helt bestämt ännu. Således får du förlita dig på det lilla som finns hintat i exempelvis Drakar. Ut över detta kan vi inte göra annat än att spekulera än så länge.

Fungerar den som Wheel of Times drömvärld?
Visserligen tycker jag personligen att WoT´s drömvärld är ganska cool men utifrån vad jag hört från CJS på neoredaktionen så finns där vissa tydliga skillnader så vitt jag har förstått det hela. Men om du diggar Jordans drömvärld så för all del kör med den - låt dig inte begränsas av neogames utgivningstakt och version av det hela!

Eller är det bara en värld där drakarna "lever"?
Yepp de och om man ska tro dem också alla levande väsen. Enligt dem så är vi är alla i själva verket drömmanifestationer av vårt sanna jag - hur flummigt det än kan låta...

/Sebastian - drömvandrare och hobbyflummare (titelförslag på modulen om ande- och drömvärlden? :gremwink:)

Ingtar

Veteran
Jag har tyvär inte hittat något om Drömvärlden i Legender&Hemligheter? och jag kan en hel del om Skugglandet(tycker jag själv).

Gastono

Hero
Okay, det var skugglandet jag talade om.
Jag har fått för mig att det är nån mellanplats eller nåt men lyssna på ljusetsriddare, han vet mest av alla om drakar modulen!