Nekromanti Dom Kazer

snöboll

Veteran
Hej!
Jag håller på med ett "yber" äventyr som kommer få mina rollspels personer att krökna av tvisster, lögner, rävspel och mkt annat, och för tillfället har jag kommit så långt att de ska ta sig ner till takalor där de ska övertyga en Shaman (som de träffat tidigare) att hjälpa dem hitta en blomma, den blomman ska växa på ön Dom Kazer... Men men, till problemet, Jag läste i Tiraker, Mörkrets döttrar att det har utspelats en strid där och att det ligger nån legend bakom den och så.
Så min fråga lyder: Vart kan jag läsa mer om den striden, i vilken utgåva och hur mkt står det!?

Tack för eventuella svar i förskott!

Kanturi

Swordsman
...att det ligger nån legend bakom den och så.
Så min fråga lyder: Vart kan jag läsa mer om den striden...
Jag skulle nog tippa på Legender och Hemligheter

//Emil "Kanturi" Nises

Hjalle

Swashbuckler
Nah, tyvärr inte. Striden omnäms, vad jag vet, bara i Tiraker på sidorna 17, 18 och 45, samt eventuellt i Encyklopedia Mundana.

För övrigt, till trådskrivaren - det är allmänt oaccepterat att posta ett nytt inlägg om samma svar, med samma ord, kort efteråt, om man inte skulle få svar på det första. Så att du vet.

-Hjalle

snöboll

Veteran
Först vill jag bara säga tack för era svar, jag har läst muindana modulen och har inte hittat ngt om Dom Kazer.
Så jag misstänker att det inte finns så mkt mer om de. :gremsuck:

Sen skulle jag vilja be om ursäkt för att jag satte ut inlägget två ggr, men de var för att jag skulle köra rollspel i helgen och ville hämst gärna ha svar, men sen fick nästan alla influensan så de blev inget... :gremfrown: