Nekromanti Dokumentskrivande

Staffan

Myrmidon
Jag söker ett sätt jag lätt kan göra ett dokument i form av en websida med "nästlad" information. Målet är att göra en kort presentation av en setting vi eventuellt ska spela i, där man kan grotta ner sig på de bitar man är intresserad i och hoppa över de man finner mindre intressanta. Jag tänker mig något i stil med spoilerblocks här på forumet, t ex så här (förutom att jag vill kunna nästla taggarna inuti varandra - på forumet kan man tydligen bara ha en nivå spoiler-taggar):

Religion
The most common religions in Khorvaire are the Sovereign Host, its dark mirror the Dark Six, and the Silver Flame. Less common are various Cults of the Dragon Below, the Undying Court, and the Path of Light.

The Sovereign Host is a pantheon of civilization-affirming deities. Its followers see the gods as present in all aspects of the world relevant to their domains - wherever crops are grown, there you will find Arawai, for example. Vassals, as followers of the Sovereign Host are called, usually follow the whole pantheon rather than individual deities.
The Sovereign Host includes the following gods:
Arawai, the Sovereign of Life and Love
Arawai is the goddess of fertility, crops, plants, and the wilderness.
Aureon, the Sovereign of Law and Lore
Aureon is the god of law, learning, magic, and knowledge. He is often considered the leader, or at least "first among equals" in the pantheon.

Någon som känner till något praktiskt sätt att fixa sådana dokument online?

Feuflux

omjonasson.se

En xml-fil i webbläsaren beter sig typ som du beskriver, men jag är inte helt med på vad du är ute efter.

Attachments

Staffan

Myrmidon
Min önskan är att presentera ett läsbart dokument i en webbläsare som vid första anblicken är ganska kort, men som man kan expandera i ett par nivåer på de ämnen man vill gå ner mer på djupet i. Lite grann som en wiki, fast allt komprimerat i ett dokument. Tanken är att presentera en värld för eventuella spelare utan att överösa dem med information om saker de inte är intresserade av, men samtidigt göra den informationen tillgänglig om de vill ha den.

En XML-fil med lämpligt skal på skulle iofs kunna uppnå samma effekt.