Nekromanti (DoDT)Vildbentjes Värdshus [Fenix nr 1, 07]

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Hejsan på er alla DoDT-spelare! (Även DoD6)
Jag gjorde nyligen min debut som frilansare åt Riotminds, detta med uppslaget Vildbentjes Värdshus i Fenix, första numret 07.

Jag ser att jag borde ha varit mer noga med korrektur då det förekommer en del missar och "stavfel" texten, ni får ursäkta, det skall bättras i mina kommande verk.

Jag vill nu veta vad ny tycker om min artikel??? - Detta för att kunna utvecklas till det bättre - inte bara för min skull utan även för eran!
Främst för eran, jag vill ju att ni ska ha kul med det jag har att ge, annars är det ju ingen mening med mitt slit.
Jag skall försöka klamra mig fast hos Riotminds och skall nu göra prov till ett nytt äventyr/uppslag - jag har en del idéer som jag spånar på. Men mer om det säger jag inte.... :gremwink:

Sedan undrar jag ju självklart vad ni skulle vilja ha för slags äventyr, eller uppslag???
Är det något speciellt som ni skulle vilja sätta tänderna i, kanske har ni en ganska gemensam idé som jag kan försöka med - ja, jag skriver ju inte ett äventyr åt EN person, utan till alla som vill spela DoDT.
Släng in ett ord så skall jag se om eran önskan kan stämma överens med min inspiration.

Visst, jag är en nybörjare och står långt ned på stegen då jag är en klar amatör bland alla dessa proffs, men eftersom mina äventyr och uppslag är de som kommer att vara gratis, antingen på Riotminds.com eller i Fenix, så vore det väl kul om just dessa äventyr kunde bli bättre?
Nå, jag är inte ensam om att lägga upp äventyr där, och dessa kommer bara vara en liten del av mängden andra, men jag vill i alla fall visa att jag bryr mig om de som kanske skulle ha lust att spela just det jag gjort. :gremsmile:

- En amatör som vill bli professionell! - :gremgrin:
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,009
Location
Umeå
Jag ser att jag borde ha varit mer noga med korrektur då det förekommer en del missar och "stavfel" texten, ni får ursäkta, det skall bättras i mina kommande verk.
Korrekturläsning bör man inte göra själv, då det är svårt att hitta sina egna stavfel. Ju fler korrekturläsare man har, desto större chans att konstigheter hittas. I övrigt så återkommer jag om artikeln så fort posten släpper gisslan (=min Fenix!).
 

Mr.Walker

Warrior
Joined
13 Nov 2005
Messages
203
Hejsan jag har läst artikeln nu. Jag måste säga att jag skäms lite då jag inte allt för längesen skrev en tråd där jag klagade på att det är bara sånnahär typ artiklar som riotminds gör; om ödsliga värdshus och mystiska platser.

Men när en artikel är såpass otroligt välskriven som denna är
så gör det absolut ingenting. Jag vart helt förvånad över att denna var så bra, jag tyckte den var lite ointressant i början men när jag kommit in en bit i texten så kunna jag inte sluta.

Det här är en av dom absolut bästa, troligtvis den bästa, artikel
jag någonsin läst i trudvang sammanhang. Jag tycker du lyckats skapa en sådan fantastisk atmosfär runt värdshusvärden och värdshuset att det nästan känns som att det en gång i tiden har
funnits, en plats som jag bara måste komma till! Du har
på något sätt en unik känsla för detaljer i texten som gör
den väldigt intressant!

Du har skapat en SLP och en plats som jag hoppas få använda
många gånger i kampanjer. En plats där rpn:a känner sig som hemma, en plats dom ofta återvänder till mellan äventyr för att
smaka på det goda mjödet och höra spännande berättelser. Ofta har något nytt hänt där (äventyrssuppslagen) som gör att dom måste ge en hjälpande hand.

Jag fundera på om rpn:a ska komma till detta okända värdshus
ute i vildmarken och att dom är de första gästerna han har.
Han ber rpn:a berätta om värdshuset till alla dom möter....

Somsagt. Otroligt välskriven, intressant och stämningsfull artikel som gett mig massor med inspiration!
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Du har så rätt så rätt...
Därför har jag övertalat min flickvän att bli korrekturare, ska försöka få farsan att hjälpa mig också - han är bra på sånt, synd bara att han har sådana fördomar mot rollspel och fantasy... :gremgrin:
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Tack och bock!
Det var en fin recension du bjöd mig på då! Hehe!
Jag kan säga att det värmer en nybörjare, det är verkligen kul om någon gillar ens verk.

Det glädjer mig också att du just tagit den till dig precis som jag ville att man skulle ta till sig den - att man skulle hänföras av den sagolika värmen och därför tända på idén att använda Vildbentjes värdhus. Då har jag ju lyckats - i alla fall med en person. :gremwink:

Att du till och med gillar det så väl att du ska köra rätt så hårt med det klingar verkligen fint i mina nervösa öron :gremblush:, då har jag ju verkligen åstadkommit vad jag vill - SPELGLÄDJE!!!
Det är ju det som är meningen med allt - skulle jag inte vilja ge upplevelse, äkthet och spelglädje så vore jag inte heller någon rollspels-skribent.

Du skall ha hjärtligt tack, jag tar till mig positiva likt negativa ord för att förbättra mig, tack! :gremsmile:
 
Top