Nekromanti DoD Nya 91 - Rollpersonen!

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Så, nu har jag tjatat om en massa system och lösningar till DoD länge och väl.
Dock kommer det mer när jag skall ta uti med andra kapitel... :gremwink:

Men nu är i alla fall Rollpersonen till DoD N91 klar!!!
Kolla in den här!
 

Dewil

Skrivbordsgeneral
Joined
30 Jun 2000
Messages
1,764
Location
Nett-ruh-bi
Du vinner inte så mycket på att packa dina pdf:er, de är redan komprimerade. Rollpersonen-filen blev 4 % mindre med rar-komprimeringen och det är nog inte värt det extra krånglet.

Dewil
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Det är inte därför... :gremsmile:
Dock har jag märkt att en del vet inte att man kan öppna PDF'er och spara dem från internet, någon kan tro att de måste läsas på plats - så för att ingen skall göra det misstaget har jag gjort en rar-fil som gör att det laddas hem med en gång.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
...jag tycker absolut att du ska köra PDF direkt.. det är betydligt fler som förstår sig på hur man sparar en PDF än vad en .rar-fil är och använder winrar... ett onödigt tillkrånglande.

Jag orkade inte, jag hatar att krångla med rar-filer... bara en massa onödiga moment. Går fetbort.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Okej då... Skall ändra det. :gremsmile:
Men du, du vet ju hur mycket jag krånglade... Lade just upp den nya designen idag, vad tycker du?
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,922
Location
Sandukar
Två snabba - varför är halvalvens minimi-STO lägre än alvens?

Och en möjligt skitsak men ändock - ordet "ambidextriös" är ett påhitt, korrekt ord på svenska är "ambidexter".
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Två snabba - varför är halvalvens minimi-STO lägre än alvens?
Detta är grundbokens Grundegenskaper... Alltså inget som är speciellt för DoD N91 - dock presenterar jag varelsekapitlets GE's istället för det som är i regelboken Rollpersonen, där allt görs med BP.
...Helt enkelt, fråga mig inte, dock skall jag se om det stämmer så det inte blev något fel när jag förde in informationen... Sedan fick jag se att jag glömt understrykningen på de två raserna längst ned - ska fixa det.

Och en möjligt skitsak men ändock - ordet "ambidextriös" är ett påhitt, korrekt ord på svenska är "ambidexter".
Det är kanske sant, men jag själv visste inget om det, och jag tror inte så många andra gör heller. Det brukar stå ambidextriös i regelböckerna, så det är vad folk tror att det heter - så de vet vad jag talar om och därför kommer det förbli.

Men tack i alla fall, ska titta så att det första stämmer överens med grundreglerna. :gremsmile:
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Det ser ut att stämma enligt tärningskombinationerna i boken som jag gjort denna tabell efter, samt att nu är det lilla misstaget med de två raserna som saknade understruken rubrik rättat.
 
Top