Nekromanti DoD N91 Magi

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Tjosan!

I mitt DoD Nya 91 har jag förändrat rollpersonen, och BP och dyl saknas helt och allt görs med lite huvudräkning och tärningar.
Enkelt, bra smidigt - och man spar tid. Se detta på Eldkvast.se.

Men nåväl, jag vill göra små förändringar med det mesta som är lite vagt. Alltså, städa upp lite men ändå vara så nära originalet som möjligt. Nu har jag pysslat lite granna med en del magipunkter som jag tycker är lite vaga.

Kolla den bifogade filen (worddokument) som är kladden till det färdiga magikapitlet.

Tar emot korrektur så väl som spelteknisk kritik.
 

Osbjer

Warrior
Joined
7 Jan 2007
Messages
355
Location
Inflyttad till Göteborg
Jag har moddat reglerna för magi helt och hållet. Snabbt beskrivet är det så att ju bättre magikern är i sin magiskola, desto bättre blir hon på att kasta besvärjelser, fast svårigheten ökar med skolvärdet. Magikern köper inte besvärjelser som individuella färdigheter utan hon lär sig dem som delar i en kampsport ungefär. Jag tänkte först att det skulle bli för bra, men det blev ändå ganska balanserat. Magikern blev lite bättre än helt efterblivet sunkig vilket är fallet med grundreglerna. Jag bifogar mina magiregler också.

/j
 

Kinapuffen

Veteran
Joined
7 Jan 2003
Messages
92
Location
Stockholm
Grundkostnaden i DoD N91 kommer att sättas ned till 2 PSY, på varje besvärjelse [...] Sedan gäller 2 PSY per effektgrad
Nu hänger jag inte riktigt med? I DoD91 kostar det ju 1 PSY per effektgrad att kasta en besvärjelse och ingen startkostnad. Så psyåtgången kommer ju vara drastiskt mycket högre i din version? (tre gånger så hög för effektgrad 1 och 2). Nu kanske det var det du ville göra, men det lät inte som det när du beskriver kostnaderna för magiker i orginal som hutlösa.
 
Top