Nekromanti DoD 2000

Sindlast

Veteran
Joined
16 Jun 2000
Messages
89
Location
Halmstad
Hmm, nytt drakar och demoner...
Hoppas det blir riktigt häftigt, jag har svårt att tro att det ska bli lika bra som Ereb Altor, kanske reglerna blir bättre än DoD -91 men världen då?
Riotminds verkar ju iallafall seriösa men hur bra kommer dom att lyckas?
Kommer dom att klara sig utan Anders Blixt?
Vad tror ni?
 

Rach

Veteran
Joined
12 Sep 2000
Messages
131
Location
Stockholm
Du verkar vara ganska seg! här på forumet har man snackat om dod 6 ganska länge...det skulle vara bra om du läste lite innan du började skriva!

/De mörka kommer att segra
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Snälla nån!

Ge ynglingen en chans! Ska han läsa 3 sidor med inlägg (Då menar jag alltså 3 sidor LISTA med inlägg!) innan han börjar skriva! Seg? Han e ju ny!
Skulle vara bra om du läste lite innan du började skriva!
Sant att det skulle vara BRA men det är inte lag på det. Nä nu tycker jag inte illa om dig Rach, och jag säger inte att du säger att det är lag på att läsa lite innan man skriver. Bara så du vet.


/Arvidos -Den snälla debattören! /images/icons/smile.gif<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Arvidos on 2000-10-28 22:19.</EM></FONT></P>
 

Baldyr

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
1,188
Location
Eskilstuna
varmt mottagande...

Det var ett mycket otrevligt bemötande, tycker jag. Vidare anser jag att forumet ska vara öppet för alla DoD-spelare (men även för oss andra) - inte bara för de som följt med i diskussionerna den senaste tiden..

Dessutom ställde "nykomlingen" ingen dum fråga alls, tycker jag. Vad andra DoD-spelare har för förväntningar å den nya upplagan är nog det mest relevanta man kan diskutera på det här forumet för tillfället, tycker jag. Det är trots allt det största (enda?) som hänt i DoD-väg på flera år. Vidare verkar vederbörande ha läst den knapphändiga informationen på hemsidan och undrar nu alltså vad vi andra tycker, något som även jag är nyfiken på. Detta trots att saken ältats åtskilliga gånger innan. Det får vi nog leva med i ett par veckor till, tills spelet kommer ut.

/Baldyr

<A HREF="http://www.hobbyspel.com" target="_new">http://www.hobbyspel.com</A>
 
G

Guest

Guest
Det finns bra mycket trevligare sätt att framlägga saker och ting för folk. Du kan och bör använda en trevligare ton i dina inlägg.


//J



---
Johnny
Redaktör - rollspel.nu
johnny@rollspel.nu
 

tusse-san

Veteran
Joined
10 Sep 2000
Messages
92
Location
Stockholm
Så du tycker att man ska läsa igenom alla inlägg som alla har skrivit innan man börjar skriva på ett forum? Gjorde du det själv eller? Det tror jag inte!
Och dessutom är det inte olagligt att försöka föra en disskusion om något som redan har diskuterats en gång!

Och svar till den som startade tråden från början;

Jag har ingen aning om hur D&D v.6 kommer att bli, det enda jag är ganska säker på är att det förmodligen kommer att bli helt annorlunda de gamla spelen.
Men det kan man ju iofs inte heller veta säkert.


Oskyldigt anklagad... Ibland iallafall =)
/Tusse-san
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Yup

För att besvara frågan:
DoD (INTE D&D! Det är så förvirrande att kalla Drakar Och Demoner för D&D, vilket står för Dungeons And Dragons. Ha detta i åtanke så blir Arvidos nöjd..) version 6 verkar rätt läcker. Reglerna är nog moderniserade, det tror jag fullt på, världen låter bra (Mystik och saga = Härlig stämning om ni frågar mig.) och det man har sett hitills, här på forumet, verkar lovande. Kort sagt.. Mums! Föresten, till vår nye forumanvändare! Ta en titt på FAQ:en. (Där uppe, alldeles under chockladblocket som det står "Forum" på, näst längst till höger. Scrolla upp den här sidan bara, så ser du.)

Såja! Jag har faktiskt inte sagt NÅGONTING om version 6, så visst fyllde den här diskussionen en funktion även för oss rutinerade forumanvändare. Och låt oss inte göra Rach till antagonisten nu.. Kom ihåg mitt motto! Ondska är svaghet - Var stark.
Dvs jag tror inte på ondska, bara på rädsla, missförstånd, och frustration. Var förlåtande. Aaaah.. Nu uppnådde jag just nirvana.. /images/icons/smile.gif

Ondska är svaghet -Var stark.
Krigaren Arvidos' motto.
 

Sindlast

Veteran
Joined
16 Jun 2000
Messages
89
Location
Halmstad
Sorry Rach , för att jag inte har läst allt ni har skrivit innan om DoD v6... Jag har nyss börjat deltaga i detta forum (har dock haft en profil här rätt så länge).
När jag loggade in här idag så var jag nyfiken om vad ni andra tyckte om det nya DoD, då jag inte såg några inlägg om det på den aktuella sidan och jag orkade inte kolla igenom de äldre sidorna så frågade jag helt enkelt vad ni tyckte...
Det var det enklaste och smidigaste att göra tyckte jag...
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jag tror och hoppas att de på Riotminds kan klara denna uppgift !!
Sen att Anders Blixt inte är med är ju klart synd faktiskt ! Men man måste väll gå vidare, antar jag.

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

Fanatic Assasin

Veteran
Joined
28 Sep 2000
Messages
143
Location
Stockholm, Sverige
Jag tycker, till skillnad från vissa, att det var en bra fråga. Jag tror nog att många kommer att tycka illa om nya DoD6 eftersom alla har mycket höga förväntningar på det. Men de flesta blir nog nöjda, jag menar hur kan man våga släppa ut ett halvrisigt spel med alla dessa förväntningar. Dom vågar nog inte annat än att släppa ett bra och genomtänkt spel.

/ Fanatic Assasin
"mångsidig som en plattfisk"
 
Top