tanken med det somm finns utanför världskartan är att det ska vara områden som spelledaren själv ska kunna förlägga eget material till, utan att behöva krocka med officiellt material...
det är möjligt att vi släpper äventyr som för rollpersonerna utanför kartan, men i så fall blir det till platser som inte är så bestämda (typ i en djungel) så spelledaren kan placera dom där det funkar bäst.
"tanken med det somm finns utanför världskartan är att det ska vara områden som spelledaren själv ska kunna förlägga eget material till"
Ja, jag har alltid undrat var jag ska förlägga Spindelkonungens pyramid.
/Han som inte har många av de där gamla DoD-äventyren
Toppen!
Varför jag frågar är att jag tagit tag i skrivandet av Mamluker igen och jag skulle vilja ha 2 olika sorters mamluker. Dels slavar från stäppen som fungerar som krigare i armen men även de från djungel som agerar liv och seralj vakter.
Då behöver jag inget specifikt utan mer i ordalag som "slavarna hämtas från de stora stäpperna/djungeln i öster"
Det finns även massor av mamluker som är från norra Arcaria, bortrövade som barn från kustbyar av skeppsburna slavjägare...
(Ungefär som berberpiraterna från Marocko rövade vita slavar i Europa, långt in på sent 1700-tal... runt är 1700 fanns det flera tusen slavar i Marocko enbart från England!! Och de rövad folk så långt bort som Virgina i de amerkanska kolonierna, på Island och i Norge!)
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.