[Discord] Vill du prova Lovecraftesque?

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,693
Location
Göteborg
@Ape of Wrath sade att han var nyfiken på att prova Lovecraftesque, och eftersom jag tycker att det är ett toppenspel som dessutom gör sig ganska bra för online-spel så tänkte jag att då spelar vi väl då. Jag skulle jättegärna få med lite folk som inte har provat spelet, och allra helst folk som inte är så bekanta med spelledarlöst eller samberättande men är intresserade av att prova. Så om du är intresserad, säg till! Jag tror inte att det blir ett problem, men om fler än fyra plus mig är intresserade så prioriterar jag folk som inte spelat spelet förut. Men säg till även om du spelat det förut, för vi blir säkert inte så många ändå. Vi behöver egentligen bara tre spelare inklusive mig för att det ska funka.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,693
Location
Göteborg
Lovecraftesque är alltså ett spelledarlöst rollspel som försöker att emulera Lovecraft-noveller. I och med detta har det till exempel bara en huvudperson, som man turas om att spela.

I januari är det inte möjligt för mig att spela på kväll innan vardag, men jag kan på många fre- och lördagar. Annars kan vi hitta en dag i februari. För mig gör det inget om vi måste vänta i några veckor för att hitta ett datum som funkar för alla intresserade. Vi har inte bråttom!
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,210
Dum fråga säkert men jag antar att det är någon form av enkvälls vi pratar om? Då är jag intresserad.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,693
Location
Göteborg
Dum fråga säkert men jag antar att det är någon form av enkvälls vi pratar om? Då är jag intresserad.
Det är inte alls någon dum fråga, utan jag som missat att påpeka det. Jepp, det är ett utpräglat enkvällslir. Kul!
 

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
818
Location
Umeå
Jag är intresserad men har svårt att få tid för stunden. Blir det i februari någon gång så kanske det funkar för mig. Jag blir inte förkrossad om det spelas utan mig.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,693
Location
Göteborg
Jag är intresserad men har svårt att få tid för stunden. Blir det i februari någon gång så kanske det funkar för mig. Jag blir inte förkrossad om det spelas utan mig.
Check! Vi tar en PM-diskussion och planerar datum. Jag tror säkert att vi kan hitta något som prello-funkar för alla. Och så kommer någon att hoppa av i sista stund på grund av oförutsedda händelser, i alla fall. Sån't är livet.

Finns en plats kvar om folk är intresserade.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,447
Location
Helsingborg
Då hakar jag gärna på. Det spelet är på min att-spela-lista.

(Trodde jag bara hade ett spel, men tydligen två.)
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,297
Location
Kullavik
Intresserad av att höra mer om det här. Man kanske kunde få någon rapport från spelsessionen?
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,255
Plus ett på "attans att jag missade detta"

Finns det en plats över?
 
Top