[Dinoblast] Design test

Celledor

Hero
Håller på att skapa en PDF av den google docs version som ligger uppe för att testa lite design.
Jag har en grundlayout som används överallt men på vissa ställen vill jag presentera informationen lite roligare än bara textblock och tabeller.
Men utan att tappa allt för mycket lösbarhet.

Så här är en testsida i kapitlet om att slumpa fram avsnitt, steg 1 och 2 av 11.

Är det för mycket? Bra? Dåligt?
Jag gillar det men behöver synpunkter.

Tänker mig att det även finns en kompakt version av alla steg i början/slutet av kapitlet som bara är korta listor, men att detta ska ge lite mer förklaringar.

(AI placeholder art i bakgrunden)

Attachments

• Dinoblast step design test copy.jpg
    Dinoblast step design test copy.jpg
    785.3 KB · Views: 12
Jag tycker det är snyggt, sen tar det ju lite större plats så om det är ett problem så ställer det ju till det. Sen beroende på kampanjmiljön kanske det ger fel vibbar, lite hightech för ett fantasyspel men det är ju väldigt individuellt. Kanske går att anpassa i så fall, vad som ser ut som enkla skisser istället för proffsig infographics.

Du behöver öka marginalerna till texten. Jag var lite konfunderad i hur jag skulle läsa initialt. Ska allting loopas in i varandra, för annars: behöver det vara en ring?

Du behöver öka marginalerna till texten. Jag var lite konfunderad i hur jag skulle läsa initialt. Ska allting loopas in i varandra, för annars: behöver det vara en ring?
Testar.
Jag berättigar ringen men att det slumpas, lite som att snurra på ett hjul (fast med en tärning). Men annars så har de ingen inbördes ordning egentligen. Och det ser snyggt ut.

Jag tycker det är snyggt, sen tar det ju lite större plats så om det är ett problem så ställer det ju till det. Sen beroende på kampanjmiljön kanske det ger fel vibbar, lite hightech för ett fantasyspel men det är ju väldigt individuellt. Kanske går att anpassa i så fall, vad som ser ut som enkla skisser istället för proffsig infographics.
Ja det tar ju mer plats men inget problem, kommer inte bli en jättestor regelbok.

Det är ett scifi action adventure spel med typ post-apocalyptic inslag. Det finns en blandning av high-tech och rätt primitiva grejer.

Back