Nekromanti Dinga

Dinga

Veteran
Joined
18 Nov 2001
Messages
3
Vad tycker ni om detta...
Världen består av fyra runda plattor som ligger ovanför varandra man kan förflytta sig mellan plattorna med hjälp av portaler. det är en mörk fantasy värld med mycket skräck...
Vad tyx?// Andey
/images/icons/clown.gif/images/icons/shy.gif/images/icons/spook.gif/images/icons/oink.gif/images/icons/woof.gif
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Världen består av fyra runda plattor som ligger ovanför
varandra man kan förflytta sig mellan plattorna med hjälp av
portaler. det är en mörk fantasy värld med mycket skräck...


Låter ju som en otroligt bra börja i varje fall. Över till några
frågor:

1. Varför består världen av fyra plattor?
2. Vem är det som byggt portalerna och varför?
3. Vart kommer skräcken ifrån och hur avspeglar sig fantasyn i världen?

/Alexander Gyhlesten
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,463
Location
Helsingborg
Låter som en värld till ett dataspel.. Men trots den korta beskrivningen tycker jag skräckfantasy klingar bra till världen.. Jag vet inte varför..

/[color:448800]Han</font color=448800> som har ett förslag att de fyra världarna är de fyra årstiderna (ex. vintervärld)
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Jag tycker det är en strålande idé - håller faktiskt på med något liknande själv (fast med rätt stora skillnader också). /images/icons/alien.gif
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jaså?

Själv tänkte jag först på att jag tyckte att världen passade bättre till fantastisk fantasy än skräck.. Men en av plattorna kanske är en källa till läskiga varelser eller nåt..

Men som Kitzune säger: För att man ska kunna göra några kommenterar får du nog kommentera mer utförligt. Svårt att veta om detta skulle vara kul att spela eller inte..
 
Top