Nekromanti Digitalt Mignola-lir

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Ja, innan jag får tummen ur att ta till markers och köra på riktigt så övar jag lite digitalt. :gremtongue:

Den grå är inte så seriös, men den andra pillade jag allt med en stund.

Edit: En till. Ska föreställa en kvinna.
 

Attachments

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Mjaaa... Eftersom jag har en Bamboo Tablet a la A6 är det alltid obekvämt att handskas med det digitala. Plus att jag saknar känslan som traditionell teckning ger. Men tja, kanske. Jag kör mest i Manga Studio numera och jag gillar att handskas med det.
 

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Jag har också a6 bamboo. Tycker den är trevlig. men jag jobbar mycket med handleden. Är herrn måhända lite av en armbågsritare.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
McFisk said:
Jag har också a6 bamboo. Tycker den är trevlig. men jag jobbar mycket med handleden. Är herrn måhända lite av en armbågsritare.
Ingen aning faktiskt, har aldrig tänkt på det. Mycket möjligt. Om inte annat säger ju de flesta proffsen, bland annat John Howe, att det ligger stor fördel i att teckna stort och att jobba med hela armen; inte stödja dem mot pappret osv. Fick samma "läxa" under krokilektionerna – där man just tecknar stort och utan stöd.

... Å andra sidan skymmer inte armen på plattan skärmen på något sätt, så det blir ju inte samma sak.

Nå, dunno... Really. Å andra sidan tecknar jag mest på A4 vilket är begränsande och gör att jag för det mesta tecknar tämligen smått.

Det har nog med psyket att göra, att känna sig "begränsad" på något sätt. Eller något.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Drar upp en... Öhm... Tjej? Ja, se ovan.

Ja, det finns inte ett uns av korrekt proportioner eller anatomi här, men den var väldigt kul att göra den här bilden. =)

/solvebring som är väldigt, väldigt dålig på att teckna kvinnor, därav de stereotypa comicdragen i nyllet. :gremtongue:
 
Top