Nekromanti Digitalkamera...

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Har just nu en Nikon coolpix 2200-digitalkamera...
Dock så fundrar jag på att uppgradera mig nån dag, när jag blir lite rikare... :gremtongue:
Gillar att ta foto & sådant. Så lite tipps på vad för kamera man kan köpa.. Eller står sig den kamera som jag har nu ganska bra ?

/ Johan K, som gillar att fota allt & alla... :gremgrin:
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
det finns ju fruktansvärt mycket kameror på marknaden.. Antalet pixlar är nästan helt ointressant (tycker jag). Jag kan lätt förstora 3M till 20x30 cm. Det är väldigt lite skillnad på 3M och 5M (5M är bara 30% större än 3M).
Jag gillar om kameran startar snabbt, om den tar bilder snabbt och sånt. Det ska vara enkelt att välja inställningar. Jag har en canon powershot a75 (vilken blev omodern efter ca 4 månader). Den har ett fint grepp och man kommer åt nästan allt med tummen utan att tappa kameran. Batterierna är fyra st AA (vanligaste sorten) som håller länge. Jag klarade mig nästan nästan hela min 5 veckor resa till Nya Zealand på bara två omgångar, när de tog slut kunde jag gå in i närmsta affär och skaffa nya för en billig peng. Jag kan också kolla bilder direkt på tv:n (men det kan väl de flesta).

En annan bra fråga är vem som är bra på att framkalla bilder utan att ta hutlöst betalt för det? Hittils har jag anlitat BA-foto men det är mest för att det är den enda riktiga fotobutik som ligger längs min hemväg från jobbet.

Edit: för övrigt kan jag rekomendera www.cyberphoto.se
 
Top