Nekromanti diablo ll

warmoose

Warrior
Joined
13 Sep 2002
Messages
266
Location
kristianstad/skåne
hej är det någon som spelar diablo?
själv har jag klarat det på "normale" och har börjat på "nightmare" men jag kommer inte ihåg vad man skulle gjöra på första världen .... klarat två första uppdragen...
så lite hjälp skulle inte sitta fel :gremconfused: :gremsmirk:
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,983
Location
Linköping
hej är det någon som spelar diablo?
själv har jag klarat det på "normale" och har börjat på "nightmare" men jag kommer inte ihåg vad man skulle gjöra på första världen .... klarat två första uppdragen...


Har tre karaktärer som klarat hela spelet samt skaffat alla WP:s :gremsmile:
Two_face (Barbarian), Polygona (Sorceress) och Xenacide (Amazon). Alla har level 93.
Sedan har jag en Necromancer vid namn Yodicus som har level 87 eller nåt och han har lite kvar. Nu när jag skrytit klart ska jag se om jag kan hjälpa dig...

Act1:
Quest 1,2 hade du redan gjort.
3: Rädda Decard Cain, leta upp scrollet vid Tree of Infuss i Dark Wood (eller vad det nu hette, inte spelat på skitlänge) och ta det till stenarna i Stony Fields för att öppa portalen till Tristram där killen sitter fången.
4: Döda High Councils i det där templet i Black March.
5: Döda smeden och ta hammaren i Inner Cloister.
6: Döda Andariel längst ner i catacomberna.

Jag reserverar mig för massa namnfel pga dåligt minne...
 

Glomer

Veteran
Joined
20 Jan 2003
Messages
170
Location
kristianstad skåne
Jag spelar Diablo II ibland, bästa karaktären är en barbar på lvl 24 :gremfrown:

Har testat alla karaktärerna man det är bara barbaren som jag har fortsatt med!!

På 3:dje uppdraget ska man rädda Cain, först ska du hämta en toarulle vid ett träd i Dark Wood, sedan tar du rullen till Akara, som identifierar den, sen går du till en sten ring någon stans i black march, där rör du stenarna i den ordningen som det står på lappen. Då kommer det fram en portal som teleporterar dig till Tristam, där Cain finns.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,596
Då kommer det fram en portal som teleporterar dig till Tristam, där Cain finns.
Inte bara det, där finns även Wiirts leg, vilken med horadric cube (det var väl så den hette) och någon annan pryttel så småningom kan ta dig till 'Secret cow level'!
 
Top