Nekromanti Deus Vult - strategirollspel i medeltida Europa

Joined
13 Nov 2008
Messages
162
Location
Z
Hej, kära hobbyfränder.

Först och främst vill jag be om ursäkt om jag postar detta i fel forum, eftersom det hela rör sig om ett spel som inte äger rum i detta forum utan i ett fristående forum. Men men, om admin tycker mitt lilla reklaminlägg är olämpligt så säg till. Tack.

Så, till saken. Jag representerar ett forumspel vid namn Deus Vult. Som ni kanske förstår av namnet att döma så rör det sig om korstågstiden - Europa anno 1070, i detta fall. Deus Vult är ett strategiskt forumrollspel, där samtliga spelare ikläder sig rollen som en av Europas många kejsare, kungar och hertigar, österlandets kalifer eller rentav påven och patriarken i var sin halva av det forna romerska riket.

Eftersom det hela utspelar sig på så pass stor skala så är det strategiska elementet i spelet påfallande, men vi uppmuntrar naturligtvis folk att rollspela i så stor utsträckning som möjligt.

Varför skriver jag nu detta, då? Givetvis söker vi spelare som kan skriva historia tillsammans med oss! Vi har en liten, lojal skara, men vi behöver så många fler!

Vad vi synnerhet just nu behöver är spelare som representerar kristenheten på iberiska halvön, samt en påve och patriark. Många intressanta länder är lediga; Frankrike, Kiev Rus', republiken Venedig m.fl. Gå med oss, in i historien!

http://deusvult.77forum.com/forum.htm
 
Joined
13 Nov 2008
Messages
162
Location
Z
Re: Lystring och hör upp i krististridsmän.

Finns även möjlighet att spela som någon av khanerna i nordost, de flesta sunnimuslimska men även några hedningar om man så önskar. Island är också hedniskt om man vill leka med asagudar.
 
Top