Nekromanti Det här med gruppanfall...

Whotran

Veteran
Joined
21 Feb 2014
Messages
4
Jag vet inte om den här frågan adresserats tidigare på forumet (antingen har den inte det eller så är min Search-Fu sämre än vad jag trodde) men jag har en regelfråga kring hur Gruppanfalls-taktiken är tänkt att fungera i Eon IV, som jag och mina spelare debatterat fram och tillbaka några gånger utan att komma till ett bra, smidigt konsensus.

Det enklaste sättet är väl att belysa detta med ett exempel;
Amir thal-Thalamur har satt sig (återigen) i problem och har blivit påhoppad av tre inhyrda råskinn som ska bryta alla hans ben. Då det inte går att snacka sig ur situationen (tro mig, han har försökt) så ska han låta sitt prisade melorsvärd tala. Amir vinner Reaktionsslaget i Närstridsfasen mot dem tre busarna, och han har tur med anfallsslaget och slår hela 30. Råskinnen slår 12, 14 och 15 på sina försvarsslag.

Hur många övertag får Amir? Och mot vem?

Så ja, min frågeställning är hur man räknat ut Övertag med Gruppanfall. Har jag helt enkelt missat vart det står i Grundboken eller i Stridsboken?
 

Toman

Warrior
Joined
10 Jun 2011
Messages
266
Location
Bohuslän
S. 175
Totala antalet övertag räknas ut mot den högste försvararen och fördelas valfritt mellan försvararna.
 

Whotran

Veteran
Joined
21 Feb 2014
Messages
4
Toman;n335731 said:
S. 175
Totala antalet övertag räknas ut mot den högste försvararen och fördelas valfritt mellan försvararna.
Ja, se där. Det första man blir blind på är ögonen sägs det. Tack så mycket!
 
Top