Nekromanti Den vilande riddaren

Per Folmer

Swordsman
Joined
13 May 2011
Messages
449
Location
Söder om Göteborg
Hej alla!
Innan jag sätter igång med mina ordinarie uppdrag igen så tänkte jag ta ett par dagar för att jobba med portfolion till min kommande hemsida. Jag tänkte därför köra en livestream från de första studier till färdig illustration med start imorgon (28/12) kl 11.00. Det kommer förmodligen ta mer än en dag så jag kör den i snuttar på ett par timmar eller så. Vill ni ta en titt så är ni välkommna att klicka här

Motivet är "den vilande riddaren".

Ha det fint alla!
/Per
 

Per Folmer

Swordsman
Joined
13 May 2011
Messages
449
Location
Söder om Göteborg
Hej igen!

I morgon den 29/12 kl.11 kommer jag fortsätta streamen med lite ansikts- och hand-studier för illustrationen jag jobbar på. Kommer öva lite på hår och fina lockar med.
Därifrån är planen att från min bas-skiss lägga på allt med detaljer och till slut smocka in färg.

Skoj att ni kikade!

EDIT: Kunde inte hålla mig, här är lite snabba studier från foton. Mer imorrn!

/Per
 

Attachments

Per Folmer

Swordsman
Joined
13 May 2011
Messages
449
Location
Söder om Göteborg
Här är en WIP efter ca 3 timmars målande å pysslande. The shits take time yo. Sjukt skojigt. Har en del studier gjorda med blyerts jag kanske kan fota på lämpligt sätt.

Här är en screenshot på den version som hittills tagit 1 timma å 20 minuter.


Ha det fint!
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,731
Per Folmer said:
Här är en screenshot på den version som hittills tagit 1 timma å 20 minuter.
Snyggt!

Jag tittade in medan du streamade häromnatten, lite innan konturerna på trädet blev till. Det kändes nästan lite surrealistiskt, som om det visades i 1½ ggr högre hastighet, men jag antar att du helt enkelt är så flink. :gremsmile:
 

Per Folmer

Swordsman
Joined
13 May 2011
Messages
449
Location
Söder om Göteborg
DeBracy said:
Per Folmer said:
Här är en screenshot på den version som hittills tagit 1 timma å 20 minuter.
Snyggt!

Jag tittade in medan du streamade häromnatten, lite innan konturerna på trädet blev till. Det kändes nästan lite surrealistiskt, som om det visades i 1½ ggr högre hastighet, men jag antar att du helt enkelt är så flink. :gremsmile:
Tack till er! Gott nytt år förresten!
Ja, ibland fräser det på och ibland går det långsamt. Det beror lite på hur mycket jag kan fantisera fram. När man kommer då till detaljer så brukar det sega ner sig lite - dels för att man inte minns så väl utan kanske behöver referenser, dels för att man måste bestämma vad som ska vara i fokus och inte men ändå förmedla själva föremålets existens :gremlaugh:

Ha det gött på er!
 
Top