Den stora tråden om rollspelspoddar

Jag lyssnar gärna på diskussionspoddar och var försiktigt positiv när jag upptäckte att Picatrix gjort en omstart. Men nej, nya Picatrix är precis som gamla Picatrix inte för mig. Intervjun med Tomas Härenstam var i och för sig bra. Innehållet i övrigt har däremot inte gett mig något förutom att jag blivit enormt irriterad över språkblandningen.

Last edited:
Nu har jag tydligen gått och blivit en som lyssnar på Actual Plays, trots att jag tidigare varit smått allergisk mot konceptet. Utöver Critical Roles fjärde säsong så följer jag numera Glass Canon Networks nya Shadowdark-kampanj.
Måste säga att jag är överraskad över hur underhållande jag tyckte det var med. Trodde inte emergent storytelling (vilket iofs alla actual plays är i mindre eller större utsträckning) skulle göra sig så bra, men gillar framför allt den skitiga lite diskbänksrealismen med att vara tvungen att äta ekorre för det är det man har råd med.

Avsnitt - IG.jpg

För femte året i rad så kör Soloäventyret sin julkalender i Winter Hills, en liten kall mörk trakt i norra Alaska där mardrömmar avfärdas av befolkningen som vardagligheter. Varje dag i 24 dagar kommer det ett nytt avsnitt som för berättelsen om mörker, mardrömmar och monster framåt för våra karaktärer.

Ska lyssna efter jobbet, detta kan mycket väl vara första gången någon spelar något jag skrivit (utöver den egna spelgruppen dvs)!

Det är första gången någon spelat in det och podcastat det kanske. Men folk har 100% spelat Kaskelot! :D Jag har spelat Kaskelot!

View attachment 26940

För femte året i rad så kör Soloäventyret sin julkalender i Winter Hills, en liten kall mörk trakt i norra Alaska där mardrömmar avfärdas av befolkningen som vardagligheter. Varje dag i 24 dagar kommer det ett nytt avsnitt som för berättelsen om mörker, mardrömmar och monster framåt för våra karaktärer.
sparar lite och bingar i jul :)

Jag har varit ur poddlyssnandet rätt länge nu... Har inte haft det mentala fokuset/ron för det, men tänker att jag ska försöka hitta tillbaka nu....
Tips mottages...vad har jag missat om jag varit "out of the loop" i ett par år
Tidsram... ungefär när "Äventyrarna" startade var där jag började glida bort mer och mer (inte kopplat till dem... de får bara agera referens eftersom det var där någonstans jag gled ur det helt,,,och jag minns att det var lite deras tidigare saker jag lyssnade på i den perioden)
EDIT: Inte rollspelarna ...Äventyrarna

Jag har varit ur poddlyssnandet rätt länge nu... Har inte haft det mentala fokuset/ron för det, men tänker att jag ska försöka hitta tillbaka nu....
Tips mottages...vad har jag missat om jag varit "out of the loop" i ett par år
Tidsram... ungefär när "Äventyrarna" startade var där jag började glida bort mer och mer (inte kopplat till dem... de får bara agera referens eftersom det var där någonstans jag gled ur det helt,,,och jag minns att det var lite deras tidigare saker jag lyssnade på i den perioden)
EDIT: Inte rollspelarna ...Äventyrarna
Minns inte exakt vilken stil Ä har
rekommenderar Syndikatet och om du gillar gamla DoD "Altors Vidder"
(nämner inte de kanske allra största utan lite smalare)

Back