Nekromanti Den stora fördelen med Kult.

Tark Arak

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
41
Location
Göteborg
Många är de som inte tycker att Kult är så värst bra och om man argumenterar regler, värld och flera andra pungter kan jag faktiskt hålla med, men Kult har en stor fördel: ett riktigt dåligt rykte, sådant skapar en viss stämning bland spelarna redan från början, en spelledare kan inte skrämma en spelare, men det kan spelaren göra själv.

TF

Arv och miljö.
 

Dart

Warrior
Joined
16 Aug 2000
Messages
227
Location
Sandviken
Det är fan rätt tragiskt. Jag förstår inte hur folk kan klaga på kult reglerna dom är ju nästintill med perfekta. Med det menas att dom är enkla att lära sig, smidiga, vettiga och enkla att modifiera. Visst dom kanske inte lämpar sig för en tre timmars strid a´la Eon men så är Kult ett skräckrollspel också.


Walk softly and carry a big stick.
 

Tark Arak

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
41
Location
Göteborg
Jag tycker att reglerna kan vara inte så lite röriga, man kan ju både få + på tärningen, efekten och färdighetsvärdet.


Arv och miljö.
 

Boadicea

Veteran
Joined
17 Oct 2000
Messages
185
Location
Malmö
Det är därför man använder sitt omdöme när man använder regler.

Kult är oftast bäst när man freeformar, men det tycker jag å andra sidan om alla rollspel. Med vissa undantag, som exempelvis EDD, Mutant 2 och de gamla goa nostalgispelen. AD&D... Mmmmm... *drömmer mig tillbaka till då jag var ung och boffade*.

/boddi - krigardrottning

"The Legend will never die"
- SoulCalibur
 

Tark Arak

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
41
Location
Göteborg
Problemet är att man inte alltid kan veta vad som är vad i en så fantasifull värld som Kults.

För övrigt: viste du att Boadicea är den latinska stavningen. Du vet fiendens språk.

Arv och miljö.
 

Boadicea

Veteran
Joined
17 Oct 2000
Messages
185
Location
Malmö
Re: Den stora fördelen med Kult. (OT)

Jo, jag _vet_. Nu råkar jag tycka att Boadicea låter bättre än Boudicca, så jag har valt att använda det istället.

/boddi - krigardrottning

"The Legend will never die"
- SoulCalibur
 
Top