Rickard
Urverk speldesign
Verkar ballt, men lite klumpigt i styrning.
Då måste jag nyfiket fråga vad det är, enligt dig, det sämsta med vardera?Tänkte säga att det verkar föra samman det sämsta med brädspel och det sämsta med dataspel,
Känns på något sätt så antiklimaktiskt att se häftiga animationer på karaktärer som står en meter ifrån varandra resultera i en miss. XCOMs ökända 95% liksom.![]()
Kan vara intuitivt med tärningsslag, men jag håller med. Främst ogillar jag väntetiden på animationer... och är det miss är det ännu mer meninglöst.Kommer helt klart ta någon kväll och testa Demeo, även om jag nästan alltid ogillar tärningsslag som mekanik i digitala spel.
Känns på något sätt så antiklimaktiskt att se häftiga animationer på karaktärer som står en meter ifrån varandra resultera i en miss. XCOMs ökända 95% liksom.
Tbh var det så jag upplevde rollspelsstrider också under lång tid…