Dela med sig filer?

Troberg

Sinister eater
Jag sitter och pysslar på en fantasyvärld som jag så småningom tänkte drabba er med.

Men, den är redan nästan 100 MB (varav typ hälften är kartan...), och den lär väl inte bli mindre. När filerna börjar bli så stora så blir de struliga. Man kan inte bara bifoga, har man ingen website så är det krångligt, de gratislösningar jag har sett raderar filerna efter några dagar.

Vad finns det för lösningar?

Mina krav/hårda önskemål:

- Gratis.
- Inte kräva någon installation. Med andra ord, vanlig web.
- Klara filstorleken.
- Inte radera filerna så fort.

Förslag?

Jag använder inte molnlagringstjänster som Google Drive och vad nu Microsofts molnlagring heter. Jag föredrar ren web.

Jag använde Cloudstation förut, men min ISP satte stopp för det.

Det finns en hög ”Compress PDF” sidor på nätet som kan få ner storleken på färdiga PDF filer rejält.

Jag använder inte molnlagringstjänster som Google Drive och vad nu Microsofts molnlagring heter. Jag föredrar ren web.
Om du är emot molntjänster på princip kan jag inte hjälpa här, men om det bara handlar om användarupplevelsen går det att konfigurera länken så att den bara gör en nedladdning rakt av (”export=download”) av en zip-fil. Då kommer användaren inte att se någon skillnad (tror jag).

Last edited:
Det finns en hög ”Compress PDF” sidor på nätet som kan få ner storleken på färdiga PDF filer rejält.
Det är inte en PDF, det är en "website", en zip med en packe html-filer och bilder, så att man kan klicka sig runt.

Har redan packat bilder till mindre än en tiondel genom att köra JPG istället för PNG.

Back