Nekromanti Deities Web enhancement

RagTag

Veteran
Joined
23 Oct 2000
Messages
10
Ville bara uppmärksamma alla här som kör FR att det finns
nu en .pdf fil på D&D hemsida med kort beskrivning av gudarna som inte kom med i boken pga platsbrist.

Mvh
Ragtag
 

Glacius

Veteran
Joined
14 Mar 2001
Messages
131
Location
Stockholm
Jo, den ser riktigt trevlig ut... med samma layout som boken själv, underbart, nu vet man vilka typsnitt de använt :)

/Max
 

Tamshan

Warrior
Joined
23 May 2001
Messages
256
Location
Caves of Grolambat
Tyckte inte att den här pdf-filen var mycket att hurra för. Förutom att Domains och Favored Weapon upprepas igen som får man bara några rader "fluff" som främst följer formatet för gudar i Player's Handbook och inte i nya FR CS. T ex var är info om varje kyrkas val av "prefered" multi-classes, history/relationships och dogma? Stackars Thomas Rinschler, som inte alls är designer utan bara ett fan som du och jag, fick inte veta av WotC att design teamet ändrat formatet så han ska förstås inte beskyllas.
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Dito Tamshan.
Efter att ha kollat in filen, så kändes den väl tunn. Blev faktiskt lite besviken.
 

Glacius

Veteran
Joined
14 Mar 2001
Messages
131
Location
Stockholm
Masonic och FellType var i specialskurna utgåvor, så de hittar man nog inte åt i första hand.
Democratica dock, det som används i mellanrubriker, hade jag på en skiva.

/Max
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Gudarna i PDF-filen *är* mindre viktiga än gudarna i FRCS, och får därför mindre beskrivning. På FR-mailinglistan hade de förvarnat om detta.

Om du vill ha mer information om gudarna i FR, leta upp Faiths & Avatars, Powers & Pantheons och Demihuman Deities - där finns all information du kan önska dig om gudarna i FR.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Tamshan

Warrior
Joined
23 May 2001
Messages
256
Location
Caves of Grolambat
Mindre viktiga, enligt vems definition dock? Att t ex Sune, Shaundakul och Uthgar skulle vara särskilt viktiga övergår mitt förstånd :gremwink:

Staffan har dock rätt angående att Faiths & Avatar serien fortfarande är väldigt användbara supplement. Demihumans Deities är helt klart ett av mina favort supplement till Forgotten Realms någonsin.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Sune (som f.ö. uttalas ungefär som "Sunny", inte som i "Sunes sommar" :gremwink: ) är en Greater Goddess, och är därmed viktig per definition :gremsmile: . Shaundakul är en lysande äventyrargud. Uthgar är den vanligaste guden bland barbarstammarna i the North, och som jag förstått det hela är the North en av de två regioner som fått särskilt mycket fokus i nya FR.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 
Top