Nekromanti Deadlands.

Scorn

Veteran
Joined
26 Dec 2000
Messages
4
Location
Järpen, Jämtland
Vet inte om detta är "rätt" forum för detta spel, men..
Undrar om spelet är köpvärt/roligt att spelleda/spela etc...

//Scorn



"Männen de dansa likt skuggor de spela
vackra melodier ur djävulens fela"
- A.S.
 

and

Veteran
Joined
5 Dec 2000
Messages
89
Bra spel med ett Inovativt system som verkligen är annorlunda... miljön... tja Spageti Western möter Zombie film, man skall nog helst gilla båda genrerna för att verkligen få ut något.

And
 

Danno

Veteran
Joined
16 Sep 2000
Messages
118
Location
Göteborg, Sverige
Reglerna är som sagt någorlunda innovativa (men inte jättebra), men styrkan tycker jag ligger i att det är lätt att hitta på äventyr och att det finns ett gäng billiga äventyr att köpa. Spelvärlden kan lätt bli lite för extrem, men det är upp till varje SL.

/The Danno
 

Kether

Veteran
Joined
19 Sep 2000
Messages
2
Location
Uppsala
Ännu ett tillägg:
Deadlands är otroligt enkelt men ändå sammansatt rollspel som understödjer de flesta övernaturliga fenomen. Grund utförandet "Wierd West" ser jag dock som ett ganska smalt utförande. Jag får mest lust att spela ett western rollspel när jag spelleder det. "Wasted West" den appokalyptiska framtidsvarianten är då mer lämpad för inovativa spelledare då världen är mer öppen för ändringar. Båda spelen är otroligt roliga att spela men förvänta er inte några djupa psykologiska historier eller karaktärsspelande spelarpersoner. Spelets känsla är sådan. Man ska skjuta sönder och spränga folk det är det som är grundtanken. Otroligt kul faktiskt, som en slags avslappning.
(Som i alla rollspel så går det såklart att spela djuplodade psykologiska thrillerdraman detta motsätter jag mig inte.)
 
Top