Nekromanti Deadlands, 5 frågor (+2 till)

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,483
Location
Helsingborg
**SPOILER för <B>Gustaf</B> i min spelgrupp**
**Om du läser detta kommer ett öde värre än Jontes alvkvinna drabba dig, k?**

1. Vilka här spelar Deadlands?
2. Kör ni med skräck? Och då menar jag inte att bara slänga in en massa varelser.
3. Vilka äventyr har ni kört?
4. Har spelarna tyckt om detta spel.
5. Har ni en <EM>egen</EM> DL-sida som jag kan spana in? Har redan kollat på de flesta andra

För mig har det blivit helt misslyckat. Jag kan helt enkelt inte sprida nån stämning, vare sig av skräck eller av western. Spelarna ogillar spelet fast jag själv gillar det.. Äventyren på nätet är eg. inga höjdare. Mestadels är det bara äventyr som kastat in varelser.
Nåt tips på hur jag kan sprida iaf westernstämning? Kom helst inte med förslaget bgmusik.
Ska jag studera mer amerikanskt 1850-70-tal? Jag kan faktiskt inte såå mkt om det..

/[color:green]Han</font color=green> som har DL-sidan "The mine"
 

Daniel Andersson

Swordsman
Joined
27 Jul 2000
Messages
416
Location
Järna, Södertälje
Ingen annan verkar ju svara, så ...
1: Jag har spelat lite, men inte spellett.
2: Litegrann, men mest humor, action och, ja, lite skräck.
3: Eh, vet inte. Ett med ett ondskefullt träd och ett med varulvar. Sedan tror jag vi fixade till en hel del äventyr helt på egen hand.
4: Jo, vi tyckte det var väldigt roligt och trevligt. Jag tyckte till och med att striderna var spännande och roliga, jag brukar annars försöka hoppa över stride så mycket jag kan, för att jag tycker de alltid är sega och långtråkiga.
5: Nix.

Vi lyssnade mycket på Country är vi spelade. SL var synnerligen förtjust i han gamlingen som jag precis glömde namnet på, han med Ring of Fire ... Dessutom hade han PEG:s egna "soundtrack" till spelet, som faktiskt funkade alldeles utmärkt som rubbad och läskig bakgrundsmusik.
Bakgrundsstudier ger alltid lite extra kött på benen.

/ Daniel
 
Top