Presentation Dax för en presentation :)

Cernunnos

Veteran
Joined
18 Apr 2017
Messages
71
Location
STHLM & Andra Världar
Så 6 år har sipprat ut åt alla håll sedan jag loggade in här första gången, kanske dax att prova på en presentation som helt enkelt hamnat vid sidan av stigen, glidit genom sprickor in i illusionens bestämda ramar eller något liknande.
Först vill jag säga hej och välkomna till alla som hittat hit efter mig.

Jag hamnade här när jag skulle till GothCon första gången 2017, något jag hade varit på väg till sedan jag hörde om GothCon någon gång på 80-talet. Kom så långt som till Handen och spelkongress. Bättre sent än aldrig.

Jag har hållit på med rollspel sedan … alltid känns det som. En gång i tiden räckte det med att gå ut med vänner och så försvann vi ut i olika världar. Sedan blev vi några år äldre och Drakar och Demoner släpptes för andra gången. Jag både spelade och spelledde tidigare, hade en WoD setting med en grupp från mitten av 90 fram till 2000, och det var verkligen ett meckande att få ihop de olika varelsernas krafter gjorde till och med ett formulär som skulle täcka alla del settings. Blev väldigt glad när jag sedan kom i kontakt med Requiem och det som idag kallas Chronicle of Darkness. Där spelade jag tillsammans med nya vänner
(som jag lajva med i Uppsala Sabbat. när ngr droppade av blev vi till sist en ren Malkav flock, det var det roligast jag varit med om, tills de lyckades ta livet av karaktären efter sex år och fick resten av flocken att sticka till Finland och de mörka skogarna där Louhis följare hängde, jo vi var Louhis verktyg)
och tog den gamla WoD settingen, modernisera, körde vidare i 5-6 år.

Efter tags uppehåll så hittade jag tillbaka till spelandet och sedan tiden tillbaka så har jag 90 % varit spelare. Har spelat massor av olika settings och typer av karaktärer. Tror nog att jag gillar de flesta settings, och kanske sticker nog urban fantasy och skräck ut lite mer, mm Cyberpunk också. Ser fram emot att börja spelleda mer igen, och spela mer irl och träffa nya rollspelare.

Kul att vara här, gillar all fantastisk kreativitet som postas som inspirerar. Ah just det, jag heter Faie.
 
Top