Nekromanti Dave Arnesons rollspelssamling till försäljning

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
824
Location
Stockholm
är det bara jag som tycker att det här låter lite dodgy?

Then, in an unforeseen turn of events, the management of the collection apparently became too much for Dave’s heirs to handle and they abandoned it in a storage locker. While the owner of the storage facility made numerous attempts to contact the heirs, they did not respond and left the fate of the collection in the hands of others.
 
Joined
14 Sep 2011
Messages
113
Location
Uppsala
Om det inte är dodgy så är det jäkligt tragiskt att en av rollspelshobbyns grundares ägodelar ska skingras genom en nätauktion.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,468
Location
Stockholm
AndersG said:
Om det inte är dodgy så är det jäkligt tragiskt att en av rollspelshobbyns grundares ägodelar ska skingras genom en nätauktion.
Under omständigheterna är det bra att ågodelarna i alla fall kommer att hamna hos personer som vet att uppskatta dem.

Sen tror jag inte att det är några fantastiska artefakter det är fråga om, utan mer kuriosa av ringa värde. Det var nog därför folk inte brydde sig om grejerna.

Fast jag drömmer om att någon miljardär ska ge en donation till ett fett museum så att de ska börja bygga upp en spelsamling värd namnet. Så kan jag donera min samling till dem när jag lägger näsan i vädret.

/Magnus
 
G

Guest

Guest
Magnus Seter said:
Fast jag drömmer om att någon miljardär ska ge en donation till ett fett museum så att de ska börja bygga upp en spelsamling värd namnet. Så kan jag donera min samling till dem när jag lägger näsan i vädret.

/Magnus
+1, det hade varit så jäkla vackert att se.
 
Joined
14 Sep 2011
Messages
113
Location
Uppsala
Magnus Seter said:
Sen tror jag inte att det är några fantastiska artefakter det är fråga om, utan mer kuriosa av ringa värde. Det var nog därför folk inte brydde sig om grejerna.
Enligt beskrivningarna fanns det en del av vikt för de som intresserar sig för D&D:s ursprung och tidiga utveckling. Men jo, mycket kuriosa är det säkert.
 
Top