Nekromanti Datoranimerade filmklipp

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,469
Location
Helsingborg
Ett filmklipp jag länge har velat se är det som bilden till höger är tagen från (Jag hoppas nu att Phoenixzz byter avatar) men jag vet inte vad den heter.. Är det någon som kan ge mig namnet på filmklippet?

...och för att det ska bli något utav ett diskussionsmedel eller något.. Vilka datoranimerade filmklipp tycker ni är roliga eller sevärda? Ta typ Pixars alla småfilmer? Vilken är er favorit bland dem? För mig är det nog den lilla gnagaren i Scrats Adventures.. Annars gillar jag också Tim Burtons Vincent (ok, den är förvisso inte datoranimerad)..

/Han som antar att vissa folk får beskriva klippet, då alla nätklipp inte har namn
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
Ja vad fasen kom den ur? Jag är tämligen säker på att det var fråga om en serie med reklamfilmer för någon amerikansk hyrfilmskedja (blockbuster?). Mer än så kommer jag tyvärr inte på.

/Anders
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
Ingen aning omv arifrån den kom.

Men den "bäst" datoriserade kortfilm är väll den där Pixar har en jätte fågel som alla små fåglar avskyr och försöker få bort och alla flyger i luften och förlorar sina fjädrar.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,469
Location
Helsingborg
Ja, just det.. Jag var med och gjorde en animerad filmsnutt som ett skolprojekt.. Glömde visst att nämna det i ursprungsinlägget..De flesta här borde känna igen temat på det.. Ta en titt på Galaxy Films produktioner.. Där får ni se en del av vad min utbildning gick ut på.. Den roligare delen, vill säga.. :gremtongue: <-- Uttråkad

/Han som undrar om det är någon fler på forumet som hållit på med mer seriösa projekt

PS. Den som ser Torpet. Snälla, gnäll inte på mina skådespelarprestationer.. :gremwink:
Det är skitsvårt att agera framför kameran.. :gremtongue: DS.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Men den "bäst" datoriserade kortfilm är väll den där Pixar har en jätte fågel som alla små fåglar avskyr och försöker få bort och alla flyger i luften och förlorar sina fjädrar.
"For the birds" heter den, vill jag tro. Min kompis, vars namn låter som "Pierre Chere", lyckades se till att jag numera har den på min dator. Om du har en kompis, exempevis en vars namn låter som "Kah Sah", så kan säkert du också skaffa den.

Min favvoanimerade minisnutt är faktiskt fortfarande Pixars genombrott; den med två skrivbordslampor. Det är otroligt hur man med lite rörlighet kan få två fucking skrivbordslampor att utrycka både personlighet och känslosamma uttryck, men de lyckades i vilket fall som helst porträttera två karaktärer med varsina lättigenkännliga karaktärsdrag på så vis att man omedelbart fattade tycke för dem. Världsklass, än idag. Det är vad animation handlar om för mig.

Jag tittar hellre på det än fula råttor som sitter fast i isbitar, oavsett hur mycket teknikrunkeffekter med ljus som bryts och sån där bogus den där råttsekvensen än har.
 
Top