Nekromanti Dark Ages - Vampire Chicago

Saurus

Veteran
Joined
24 Aug 2001
Messages
192
Location
Vadstena
Har någon spelat det spelet?? Nu finns ju äventyret Berlin som tillbehör

//Saurus

"The Warrior of Lustria"
 

Anders

Hero
Joined
1 Apr 2001
Messages
822
Location
Göteborg
Med reservation för att jag inte har koll på läget men; Dark Ages utspelar sig på medeltiden. Såvitt jag vet fanns inte Chicago på medeltiden. Säker på att du inte menar modulen Chicago till Vampire: The Masqurade? Den ska enligt vad jag hört vara den bästa stadsboken till Vampire.
 

Metropolis

Veteran
Joined
27 Jul 2001
Messages
18
Location
Västerås
Förstår inte riktigt...

Nä, jag förstår inte riktigt heller frågan.
Om det är v.t.m som avses så är Chicago-krönikan helt OK.
Men vad har Berlin med saken att göra..?

Your friend: [D]
 

Saurus

Veteran
Joined
24 Aug 2001
Messages
192
Location
Vadstena
Jag menar

Jag menade såhär, Modulen Chicago till Vampires såklart, det var en kompis som sa Dark Ages, men iaf så finns Berlin Modulen nu, kom för inte för länge sen, mittel av juli!

//Saurus

"The Warrior of Lustria"
 

Stolpmeister

Warrior
Joined
12 Oct 2000
Messages
321
Location
Stockholm, Sverige
Re: Jag menar

Jag tror du har blandat ihop dina fakta lite. Vampire: The Dark Ages är ett separat rollspel (som för övrigt kommer ut i nyutgåva med titeln Dark Ages: Vampire om ett tag). Till Vampire: The Masquerade finns både modulerna Chicago by Night (helt ok) och Berlin by Night (inte läst) och de är båda rätt gamla moduler.
 

Saurus

Veteran
Joined
24 Aug 2001
Messages
192
Location
Vadstena
Re: Jag menar

Men Berlin köpte den förening nu i en Svensk rollspels mässa i linköping, dom köpte de nyaste modulerna mm, och dom sa att Berlin var en ny utgåva, dom på mässan sa det.....

//Saurus

"The Warrior of Lustria"
 

Metropolis

Veteran
Joined
27 Jul 2001
Messages
18
Location
Västerås
Ok..

Ja ja, antingen så är det en reviderad utgåva, eller så snackar försäljarna på mässan skit. Båda är fullt möjliga.
Nåja...
Chicago by night + Chicago chronicles är ganska bra supplement.
Berlin har jag ingen aning om, men jag är som alltid extremt skeptisk mot alla WW-supplement med ett release-datum senare än 1996... Detta har jag klargjort för.. he he.

Bra supplement:
Chicago. - Stadsbeskrivning + äventyr.
Book of Nod. - Myter och berättelser från de tidiga nätterna.
The last supper. - Äventyr. (utgången, men går att få tag i)
Children of the inquisition. - Levnadshistorier av de som hemsöker natten.. (utgången men kan laddas hem från w.w. hemsida)


Your friend: [D]
 

Stolpmeister

Warrior
Joined
12 Oct 2000
Messages
321
Location
Stockholm, Sverige
Re: Ok..

Som ett Vampire-fan och som en sån där anskrämlig individ som faktiskt gillar och hänger med i White Wolfs supplement-spamming så kan jag nog med rätt stor säkerhet säga att det inte rör sig om någon reviderad utgåva. Nytryck möjligtvis, och jag tror också att BbN finns med i den rätt nya samlingsvolymen "Cities of Darkness" (Berlin, LA och New Orleans i en enda bibba, om jag inte minns fel), men knappast något nytt material.

De enda nya stadsböckerna på schemat är New York by Night och Cairo by Night, och de kommer inte ut förrän i slutet av oktober.
 
Top