Nekromanti Daniel, bosatt i Helsingborg säger tjena!

pappapiraten

Warrior
Joined
25 Oct 2013
Messages
223
Location
Helsingborg
Hallå allesammans!

För jäkla roligt att ha hittat till detta forum. Jag började lira rollspel när jag var 11-12 år tillsammans med min bästa vän och hans storebrossa med kompisar. Drakar & Demoner såklart. Hejdlöst roligt! Och så många fantastiska, roliga minnen. Jag tillsammans med mina kompisar spelade rollspel upp till gymnasiet, då är man vadå? 17 basst? Efter det blev det ett uppehåll på flera flera år ända tills för ett år sedan då jag började spela Mutant tillsammans med en av forum-medlemmarna härifrån, Kindtand tror jag han kallar sig. Jag har nu spelat i lite över ett år och det är fortfarande lika roligt som det var när jag var liten. Idag är jag 32 med fru och barn. Det är ibland kruxigt att få ihop timmarna men oftast hittar vi dit och då är timmarna alltid för få.

Det som liras just nu är Fantasy! Old School Gaming. Jätteroligt och så enkelt. Mutant: Undergångens arvtagare. Också detta mycket roligt. Vampire the Masquerade som är så mycket vuxnare och samtidigt mörkare men ändå väldigt kul. Vår lilla spelgrupp på fyra pers väntar otåligt på Mutant År Noll som snart ska komma.

Väl mött!
 

Spelknepe

Veteran
Joined
24 Jan 2007
Messages
86
Location
Helsingborg
Trodde nästan att jag var den enda Helsingborgaren i världen! :gremsmile:

Kul att se fler, vi borde samlas och spela någon dag?! :gremsmile:
 
Top