Konvent DanCon XVI

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,854
Location
Stockholm
Tjo!

Av förklariga skäl har det inte hållits något DanCon de senaste åren, men i år är det banne mig dags igen.

Så här års brukar ni se mig lägga upp anmälningsinlägg eftersom konventet av tradition hållits på lördagen vecka 9.

I år tänkte jag dock ändra på det och hålla ett sensommarkonvent istället. För då kan vi utnyttja min 30 m² stora taktäckta veranda till spel och samkväm.

Så håll ögonen öppna efter en konventsinbjudan någon gång i sommar.

Och lämna gärna förslag på vem/vilka ni skulle vilja se som hedersgäst/er i år. Jag brukar försöka välja gäster som är aktuella med något nytt rollspel.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,535
Location
Rissne
Jag tycker det där låter utmärkt, eftersom jag gärna vill komma (trots att jag aldrig brukar spela nåt utan mest vill hänga). Och vecka 9 är jag ju inte ens i landet. Faktum är, om jag läser det preliminära schemat, att jag nog rentav befinner mig på ett helt annat konvent den dagen.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,854
Location
Stockholm
Bjud in Moa Frithiofsson, hon har skrivit till Kutulu, Coreolis och Skjut dom i huvudet + är en del av Svartviken Rollspelspodd.
Jamen du? Man kanske skulle bjuda in någon av de framstående poddarna? Alltså hela gänget.

Jag är kass på att lyssna själv, så jag glömmer att de finns. (Jag kan inte jobba och lyssna på prat samtidigt, antingen slutar jag jobba eller så inser jag efter en timme att jag inte hört ett ord av vad som sagts.)
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,902
Location
Ludvika
(Själv tycker jag det vore kul att bjuda in Roger Undhagen nu när han är aktuell som Drakar och Demoner-skribent igen. Men jag är ju gammal och mossig.)
Det finns få saker jag tycker är lika underhållande (specifikt när det kommer till att "lyssna på andra personer prata om rollspelsrealterade saker") som folk som varit med i gamet ett bra tag som så att säga jämför "då" med "nu". Hur då:et influerat nu:et, saker de önskat de kunnat göra annorlunda "då" som de har chans att göra "nu". Sånna saker.

Det då sagt som inte fullt lika gammal och mossig (om än fortfarande gammal och mossig).
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,445
Location
Stockholm
Detta låter ju jätteroligt, hur anmäler man sig?
Dante kommer att skapa en tråd någon gång i sommar, och i den tråden postar man om man vill dyka upp. Det brukar fyllas upp snabbt, så det gäller att hänga på forumet med viss regelbundenhet ... :)
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,854
Location
Stockholm
SAVE THE DATE!

Det är nu bestämt att DanCon XVI kommer att gå av stapeln lördag 26 augusti 2023.

Obs! Jag tar inte emot anmälningar ännu. Det här är bara en heads-up.
OBS! ÄNDRAT DATUM

För att inte DanCon XVI ska krocka med Lund 1923 flyttar jag konventet till lördag 2 september.

Anmälningstråd kommer i månadsskiftet juli–augusti.
 
Top