Nekromanti DalCon

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,307
Location
Kullavik
Är nyfiken på det här gamla konventet som Dante och Magnus Seter var inblandade i med start 1992 i Borlänge.

Vilka var med och arrangerade? (Det nämns även en Patrik Persson som kontaktperson) Vilka roller hade man? Vem har fler konventsfoldrar än 1992 (Första konventet?) och 1995 (Oklart om detta är 4:e?) som jag lyckats komma över foldrar från.

På DalCon 1992 stod att ni skulle tävla i CoC, AD&D samt Cyberpunk 2020. Vilka var dessa scenation? Vad gäller för alla övriga arrangemang som stod i foldern? (Shadowrun, Dark Conspiracy, Twillight 2000, Warhammar Fantasy RPG, Rolemaster, Aliens, Khelataar, Wastelands, Drakar och Demoner, Star
Wars, Storm, Mutant, Kult, Western, TMNT, James Bond).

Ta chansen! Berätta själva! :)
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,466
Location
Stockholm
Ojojoj. Minns bara att jag arrade två stycken. Det första var nog tidigare än 1992, för jag tror att 1992 var den gången jag hoppade in och stöttade konventsarrangören Patrik Persson.

Gud jag måste verkligen gräva i minnet här. Måste be om att få återkomma.

En grej jag minns från första DalCon. Vi sålde Gorbys piroger som vi värmde i mikron ... mikron smälte!

:)

EDIT: just ja, första DanCon var jag huvudarrangör för. Eller nu kallas det visst konventsgeneral. Kanske 150 besökare?

/M
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Magnus Seter;n335468 said:
Ojojoj. Minns bara att jag arrade två stycken. Det första var nog tidigare än 1992, för jag tror att 1992 var den gången jag hoppade in och stöttade konventsarrangören Patrik Persson.

Gud jag måste verkligen gräva i minnet här. Måste be om att få återkomma.

En grej jag minns från första DalCon. Vi sålde Gorbys piroger som vi värmde i mikron ... mikron smälte!

:)

EDIT: just ja, första DanCon var jag huvudarrangör för. Eller nu kallas det visst konventsgeneral. Kanske 150 besökare?

/M
Wow, det här vill jag verkligen höra mer om.
 

Monokel

Koboldjägare från Chronopia
Joined
6 Nov 2019
Messages
481
Location
Uppsala
Fanns det någon direkt koppling mellan DalCon och MiniCon, som ordnades i Borlänge i slutet av 90-talet(och, tror jag, början av 00-talet)?
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,307
Location
Kullavik
Magnus Seter;n335468 said:
Ojojoj. Minns bara att jag arrade två stycken. Det första var nog tidigare än 1992, för jag tror att 1992 var den gången jag hoppade in och stöttade konventsarrangören Patrik Persson.

Gud jag måste verkligen gräva i minnet här. Måste be om att få återkomma.

En grej jag minns från första DalCon. Vi sålde Gorbys piroger som vi värmde i mikron ... mikron smälte!

:)

EDIT: just ja, första DanCon var jag huvudarrangör för. Eller nu kallas det visst konventsgeneral. Kanske 150 besökare?

/M
Härligt!

Här kommer ett fragment som kanske kan återuppliva minnet lite:
https://alexandria.dk/da/data?con=928 (en inscannad folder finns för nedladdning på sidan)
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,466
Location
Stockholm
Monokel;n335474 said:
Fanns det någon direkt koppling mellan DalCon och MiniCon, som ordnades i Borlänge i slutet av 90-talet(och, tror jag, början av 00-talet)?
Ingen koppling som jag känner till. Men det kan vara så att föreningen som arrade DalCon också arrade MiniCon. Men som sagt det är bara en gissning.

/M
 
Top